«ماریا زابولوتسکایا» معاون نماینده و سفیر دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو نقض حقوق بشر و قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل را قاطعانه محکوم می‌کند.

روسیه نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را قاطعانه محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، زابولوتسکایا دوشنبه شب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل افزود : پس از هفتم اکتبر سیر جنایت‌هادر غزه به یک مقیاس شدیدا فاجعه‌آمیزی رسیده است.

وی افزود: ما نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر و قوانین حقوق بشری بین‌الملل را که اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه مرتکب شده است، قاطعانه محکوم می‌کنیم.

زابولوتسکایا با یادآوری اینکه اکثریت بیش از ۳۱ هزار نفری که در غزه به شهادت رسیده‌اند، زنان و کودکان هستند، گفت که برقراری آتش‌بس فوری برای توقف خشونت‌ها امری ضروری است.

وی افزود: برای توقف خشونت‌ها از جمله خشونت‌های جنسی لازم است که هر اقدامی برای توقف درگیری انجام شود. در حال حاضر، آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در واکنش به هفت دهه جنایات اشغالگران، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و رژیم اشغالگر نیز این منطقه را هدف حملات شدید هوایی و زمینی خود قرار داد اما در برابر رزمندگان مقاومت، نتوانست به اهداف خود یعنی نابودی مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد و هم اکنون تلاش رژیم صهیونیستی برای نجات از باتلاق غزه از طریق مذاکره سیاسی در جریان است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دوشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.