یورش گسترده به اردوگاه جنین با یک شهید و چند زخمی، تأیید حمله موشکی به ناوشکن آمریکا در دریای سرخ، شهادت هفت تن در بمباران شمال، جنوب و مرکز غزه در سومین روز از ماه مبارک رمضان در اراضی اشغالی از مهمترین تحولات بامدادی روز ۱۴۹ طوفان الاقصی است.

«طوفان‌الاقصی»| عقب نشینی اجباری نظامیان صهیونیست از شهرک «حمد» خان یونس/ افزایش آمار شهدای غزه به  بیش از۳۱ هزار

به گزارش قدس آنلاین، نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه یورش و حمله گسترده‌ای به اردوگاه جنین در کرانه باختری داشتند که منجر به درگیری مسلحانه بین متجاوزین و نیروهای مبارز فلسطینی در این اردوگاه شد و تا این لحظه یک تن شهید شده و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که یک ناوشکن این کشور در آب‌های دریای سرخ هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفته است ولی بنا به ادعای آمریکایی‌ها این حمله خسارتی نداشته است. ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز که سومین روز از ماه مبارک رمضان در نوار غزه و اراضی اشغالی است، مناطقی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه بمباران کرد که تا کنون ۷ شهید و بیش از ۱۰ تن زخمی داشته است.

عقب نشینی اجباری نظامیان صهیونیست از شهرک «حمد» خان یونس

نظامیان رژیم صهیونیستی در پی ضربات محکم رزمندگان مقاومت مجبور به  عقب نشینی از شهرک حمد در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه شدند.

 بازداشت ۷۵۶۵ نفر در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد، نظامیان اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته تاکنون ۱۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

بر اساس گزارش این سازمان فلسطینی، تعدادی افرادی که بعد از هفتم اکتبر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند به ۷۵۶۵ نفر رسیده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «القنطره» در جنوب لبنان را بمباران کردند.


افزایش آمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ نفر

وزارت بهداشت  غزه: آمار قربانیان جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۳۱ هزار و ۲۷۲ شهید و ۷۳ هزار و ۲۴ مجروح رسید.
ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت  اخیر، مرتکب ۱۰ جنایت کشتار جمعی در نوار غزه شد که در نتیجه آن، ۸۸ غیرنظامی بیگناه شهید و ۱۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

گروههای  مقاومت فلسطین: بدون توقف کامل تجاوزات دشمن هیچ  توافقی وجود نخواهد داشت

گروههای فلسطینی در نوار غزه: نبرد طوفان الاقصی یک تحول استراتژیک در سطح مسئله فلسطین شکل داد و در چارچوب پاسخ طبیعی به نقشه های اشغالگران و جنایات شهرک نشینان در کرانه باختری و قدس صورت گرفت.
مقاومت با تمام اشکال آن حقی مشروع علیه اشغالگران صهیونیست و حامیانشان است که تا زمان آزادسازی سرزمین و تعیین سرنوشت ادامه خواهد یافت.

بر موضع متحد و یکپارچه خود  تاکید می‌کنیم مبنی بر اینکه بدون توقف کامل تجاوزات دشمن به مردم ما، هیچ توافق و قرارداد مبادله اسیران وجود نخواهد داشت.

اداره امور فلسطینی از جمله نوار غزه، یک مسئله داخلی فلسطینی است و هرگز به اشغالگران و حامیانش اجازه دخالت یا تحمیل قیمومیت بر مردم خود را تحت هیچ عنوانی نخواهیم داد.

جنگ گرسنگی رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۷۰۰ هزار شهروند در شمال غزه

دفتر اطلاع رسانی در غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۷۰۰ هزار شهروند در شمال نوار غزه جنگ گرسنگی آشکاری را به راه انداخته است.

جامعه بین المللی باید فورا و پیش از آنکه زمان از  دست برود، برای نجات کسانی که از گرسنگی جان می دهند، دست به تحرک بزند، بهترین وسیله، باز کردن گذرگاه‌های زمینی است.

ادامه شکاف میان سران رژیم صهیونیستی/ نامه گانتس به نتانیاهو درباره اسیران صهیونیست

بنی گانتس از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نامه ای به نتانیاهو: باید به شکل یکپارچه در مذاکرات برای آزادی ربوده شدگان عمل کنیم.
شورای جنگ به طور کامل برای فعالیت(تجاوز) در رفح متحد  است.

 شهادت ۶۷ فلسطینی طی ساعات اخیر در نوار غزه

طی ساعات گذشته، در تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، دستکم ۶۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

اردن: عدم پذیرش آتش‌بس غزه از طرف اسرائیل منطقه را به بحران بیشتر سوق می‌دهد

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت: نمی توان به نخست وزیر اسرائیل اجازه داد به برهم زدن امنیت منطقه ادامه دهد.

وی افزود که عناد اسرائیل در عدم پذیرش توقف جنگ و امتناع از ورود کمک‌ها [به غزه] منطقه را به سمت بحران بیشتر سوق می دهد.

یورش ۱۲۲ شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

منابع فلسطینی در قدس اشغالی از یورش ۱۲۲ شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی و هتاکی به این مکان مقدس خبر  دادند.

دستکم سه شهید در حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به شهر غزه

ارتش رژیم صهیونیستی، منازل مردم در محله الزیتون شهر غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که به شهادت دستکم سه غیرنظامی منجر شده است.

دولت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کند

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد: از رژیم اسرائیل به سبب حمله به غیرنظامیان در اطراف شهر بعلبلک، به شورای امنیت شکایت می‌کنیم.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در حانیتا واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب شهر صور لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو نزدیک ورودی اردوگاه الرشیدیه در جنوب شهر صور خبر داد. به گفته منابع بیمارستانی، این حمله که در منطقه الحوش در جنوب شهر صور روی داده، یک نفر شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی

منابع خبری از عملیات ضد صهیونیستی با سلاح سرد در قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس گزارش فوق مجری این عملیات در ایست و بازرسی قدس اشغالی اقدام به حمله علیه صهیونیست‌ها کرد.

گزارش‌های اولیه حاکی است در عملیات ضد صهیونیستی امروز، ۲ صهیونیست زخمی شده است.

مجری عملیات ضد صهیونیستی ایست بازرسی «النفق» قدس اشغالی که توانسته بود دو نظامی اسرائیلی را زخمی کند، به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

حماس: توافق به هر قیمتی را نمی‌پذیریم

یکی از مسئولان جنبش حماس با اشاره به اینکه اشغالگران اساسا به دنبال آتش‌بس نیستند گفت: اکنون توپ در زمین صهیونیست‌هاست و آنچه که اسرائیل می‌خواهد، آزادی اسرای خود و سپس ادامه جنگ است؛ چیزی که ما هرگز قبول نمی‌کنیم.

دولت غزه: صهیونیست‌ها ۴۰۰ فلسطینی را در صف غذا قتل عام کردند

رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای جنایات شنیع رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌هایی که منتظر دریافت کمک‌های غذایی بودند به ۴۰۰ نفر رسیده و جامعه جهانی با سکوت خود، صهیونیست‌ها را برای ادامه این وحشی‌گری‌ها گستاخ‌تر می‌کند.

 ۶۵۰ وکیل شیلیایی از نتانیاهو به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کردند

شبکه خبری قدس گزارش داد که بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه کابینه رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی لاهه تنظیم کردند.

این اقدام وکلای شیلی در پی نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه صورت می‌گیرد. رژیم اسرائیل در صدوپنجاه‌وهفتمین روز از تجاوز خود به غزه تاکنون ۳۱ هزار و ۱۸۴ نفر را به شهادت رسانده و ۷۲ هزار و ۸۸۹ نفر مجروح کرده است که۷۲ درصد قربانیان زنان و کودکان هستند.

عقب نشینی نظامیان صهیونیست از اردوگاه جنین پس از ۶ ساعت درگیری

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که نظامیان اشغالگر پس از یک عملیات نظامی که ۶ ساعت به طول انجامید و منجر به شهادت دو فلسطینی شد، از اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری عقب نشینی کردند.

هویت شهید فلسطینی در اردوگاه جنین مشخص شد

محمود ابو الهیجاء، بامداد امروز در حمله نظامیان رژیم اسرائیل به اردوگاه جنین در نوار غزه به شهادت رسید.

شهادت ۲۷ فلسطینی بر اثر گرسنگی در غزه تا این لحظه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، شمار افرادی که تاکنون بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند، به ۲۷ نفر افزایش یافته است.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به جنین

شبکه المیادین گزارش داد که نظامیان رژیم اسراییل یورش گسترده‌ای به اردوگاه جنین داشته و با مبارزان فلسطینی شدیدا درگیر شده‌اند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در اطراف سفارت اسرائیل در اردن

شماری از مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خواستار پایان دادن به محاصره غزه شدند.

حماس گزارش‌های منتشر شده درباره پیشنهاد آتش‌بس را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص دریافت پیشنهاد آتش بس ممتد و بازگشت آوارگان و سفر به قاهره برای بررسی این پیشنهاد صحت ندارد.

هدف قرار گرفتن خودروی ارتش اسرائیل در جنین

دقایقی بعد از هدف قرار گرفتن خودروی ارتش اسرائیل، انفجار بمب در مسیر ردوگاه جنین واقع در کرانه باختری منجر به از کار افتادن آن شد.

۲ شهید و ۴ زخمی در اثر بمبارانی در شمال غزه

رسانه‌های فلسطین گزارش می‌دهند در اثر بمباران خانه‌ای در شمال شهر غزه، دو تن از اعضای خانواده‌ای شهید و چهار کودک این خانواده مصدوم شده‌اند.

حمله موشکی به ناوشکن «یو.اس.اس لابون» آمریکا

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از حمله موشکی ارتش یمن به ناوشکن فوق در دریای سرخ خبر داد، با این حال مدعی شد که این حمله خسارت مادی یا جانی نداشته است.

سنتکام همچنین مدعی شده که دو پهپادی را که از مناطق تحت کنترل ارتش یمن ارسال شده، رهگیری و منهدم کرده است.

تداوم درگیری‌های خونین در جنین بعد از یورش گسترده صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین

درگیری شدیدی بین متجاوزین و جوانان فلسطینی در این منطقه شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.

نظامیان صهیونیست به چند جوانی که اطراف بیمارستان جنین بودند، شلیک کرده‌اند که شماری به شدت زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها همچنین تعداد زیادی از فلسطینیان را در یورش بامدادی ربوده‌اند.

شهادت جوان فلسطینی در داخل بیمارستان جنین

رسانه‌های فلسطینی از شهادت جوان فلسطینی به نام ربیع النورسی در اثر شلیک صهیونیست‌ها به سمت وی در داخل حیاط بیمارستان جنین خبر دادند. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.