معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از تامین دارو برای ۷۲ بیمار مبتلا به CF یا «سسیتیک فایبروزیس» در استان هرمزگان تا چند روز آینده خبرداد.

تامین دارو برای بیماران مبتلا به CF در استان هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، حامد فلاح، امروز (بیست و سوم اسفندماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هرمزگان ۷۲ نفر به بیماری CF مبتلا هستند، اظهار کرد: «پانکراتین» دارویی است که مکمل آنزیم‌های لوزالمعده برای هضم چربی‌ها و کربوهیدرات‌هاست.

پانکراتین برای هضم مواد غذایی بیماران CF ضروری است

وی افزود: بیماران CF یا «سسیتیک فایبروزیس» که به طور مادرزادی انسداد مجرای لوزالمعده دارند، این آنزیم را ندارند؛ بنابراین این دارو برای هضم مواد غذایی که بیماران مصرف می‌کنند حیاتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: برند اصلی داروی این بیماری، «کرئون» و برندی آلمانی است که در حال حاضر موجودی آن در کشور صفر است. داروی کرئون آخرین بار بهمن‌ماه در کشور توزیع شد و بخشی از آن نیز به استان هرمزگان اختصاص یافت.

فلاح در ادامه افزود: برند ایرانی این دارو با نام تجاری «کرئوفورت»، دارویی عارضه‌دار است و عوارض گوارشی ایجاد می‌کند بنابراین چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. برند دیگر این دارو با نام تجاری «پنگرول» که آلمانی است درحال حاضر در کشور توزیع شده و سهمیه هرمزگان نیز ظرف چند روز آینده در استان توزیع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.