رادیو فرهنگ برنامه « سال نو، حال نو» را ویژه تحویل سال با حضور هنرمندان و پیشکسوتان رادیویی روی آنتن می‌برد.

تحویل سال نو رادیو فرهنگ همراه با منوچهر آذری و عباس محبی

برنامه «سال نو، حال نو» کاری از گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ است که به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد از ساعت 5 تا 8 صبح همراه لحظات تحویل سال شنوندگان است.

موسوی نژاد تهیه‌کننده این برنامه در توضیح موضوعات و بخش‌هایی که تدارک دیده است گفت:حضور نوجوانان به عنوان نسلی که با سنت‌ها آشنا می‌شوند در برنامه«سال نو،حال نو»  با نمایش‌خوانی همراه است.

وی به  حضور پیشکسوتان صدا نیز اشاره کرد و گفت: سال نو زمانی برای تکریم از بزرگان و احیای سنت‌ها و یادبودی برای درگذشتگان و گپ و گفتی درباره خاطرات است بر همین اساس در این برنامه میزبان استاد بهروز رضوی و امیر نوری با حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و بهاریه خوانی هستیم، همچنین فاطمه رکنی گوینده پیشکسوت رادیو فرهنگ در این برنامه از خاطرات بهاری در رادیو می‌گوید.

این تهیه‌کننده ادامه داد: یکی از بخش‌های پرطرفدار شنوندگان رادیو «ترانه و موسیقی» است پس در عیدانه برنامه رادیو فرهنگ پخش قطعات موسیقی بهاری داریم همچنین نوروز در سینمای ایران با موضوع برش‌هایی از فیلم های سینمایی که به موضوع نوروز و بهار پرداخته‌اند از دیگر بخش‌های این برنامه است.

موسوی‌نژاد متن.خوانی و تبریک سال نو اهالی رادیو فرهنگ به مردم را از  دیگر بخش های برنامه « سال نو، حال نو» عنوان کرد و افزود: متنی تدارک دیده شده که همکاران ما در رادیو فرهنگ آن را خوانده و از طریق این برنامه سال و حالی خوب برای شنوندگان آرزو می‌کنند.

وی افزود:  حضور هادی فیض آبادی خواننده سنتی خوان و تقدیم چند اجرای ایشان به شنوندگان رادیو فرهنگ از دیگر بخش‌های  این برنامه است.

موسوی‌نژاد با اشاره به این موضوع که فلسفه نوروز، دیپلماسی فرهنگی نوروز، نوروز در اقوام و مناطق مختلف کشور و ... از جمله مهمترین مباحث محتوایی  این برنامه است، گفت: سعی می‌شود، حال و هوای نوروزی مناطق مختلف کشور منعکس شود و گزارش حال و هوای حرم مطهر امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه(س) و گفتگو با گزارشگران شهرستان‌ها» بخش‌های متنوع این برنامه است.

وی همچنین  پخش بیانات رهبری در سال نو ، نمایش و کارشناسی و توجه به شعار سال را از دیگر بخش‌های برنامه عنوان‌کرد و افزود: یکی از بخش‌های اصلی این برنامه که  با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی ایرانی تولید شده است، همراهی نمایشی امیرحسین انصافی است که روایت داستانی عمو نوروز و ننه سرما است همچنین در بخش‌هایی نوروزخوانی و نمایش‌های مرتبط با نوروز با همراهی موسیقی و حکایت هایی از نوروز و رمضان داریم.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف106 مگاهرتز و ای ام ردیف585 کیلوهرتز بشنوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.