وزیر دفاع و پشتیباین نیروهای مسلح برنامه توسعه همکاریهای امنیتی و دفاعی با کشورهای منطقه و با اولویت همسایگان را از برنامه هایم حوری این وزارتخانه و دولت سیزدهم برای تأمین امنیت غرب آسیا عنوان کرد.

توسعه همکاری‌های امنیتی و دفاعی ایران در منطقه با اولویت همسایگان

امیر آشتیانی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره دیدارها و روایزنی‌هایش با مقامات کشورهایه مسایه و توافقات صورت گرفته برای همکاریهای دفاعی و امنیتی، با تأکید بر اینکه ما به توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورهای  منطقه اهتمام ویژه داریم، گفت: در همین راستا اخیرا در رابطه با قفقاز و ارمنستان  ملاقات‌هایی داشتیم و مذاکرات و تفاهم های خوبی صورت گرفت، همچنین و در رابطه با قطر که کشور بسیار  تاثیرگذاری در منطقه  است و در تعاملاتی که با آن‌ها داریم همه مباحث منطقه‌ای را در سفر اخیرم به دوحه مرور کردیم.

وزیر دفاع افزود: با وزیر دفاع قطر در مورد توسعه همکاری ها و کارهایی که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان مبنایی برای گسترش همکاری‌ها قرار دهیم بحث کردیم و حتما ما این را در مورد بقیه کشورها هم دنبال می‌کنیم از جمله اینکه تماس‌ها و ارتباطاتی هم با ترکیه و روسیه و بقیه کشورها  خصوصا همسایگانمان داشتیه‌ام.

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع ظرفیت های بسیار بزرگ و شاید منحصر به فردی در کشور در بخش های ساخت هواپیما و تعمیرات اساسی هواپیماها دارد این ظرفیت در وزارت دفاع از جاهای دیگر بیشتر است. داریم این کار را با همکاری با بقیه بخش های کشوری که دخیل هستند ادامه می‌دهیم که ان شا الله این را به یک مراحلی برسانیم که قطعیت آن را اعلام کنیم.

وی افزود: در زمینه فضایی در سال آینده پیشرفت های خوبی خواهیم داشت ماهواره بر سیمرغ موفقیت بزرگی بود و دامنه فعالیت مان را در این خصوص گسترش می دهیم.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است، گفت: حتما در آینده هم این صادرات با توجه به نوآوری هایی که انجام می شود و تسلیحات جدیدی که دنبال و ارائه می کنیم بیشتر هم خواهد شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: بحث ساخت موتور به خصوص موتورهای هواپیمایی مثل پهپادها کارش دارد انجام می شود و ما می‌توانیم بگوییم به خود کفایی دست یافته ایم و خودمان کارش را انجام می دهیم در مورد موتورهای سنگین تر هم کار می کنیم که بتوانیم به خودکفایی برسیم.

آشتیانی تاکید کرد:‌ در بحث اقتدار دفاعی در دنیا از جایگاه ویژه ای برخورداریم زیرا در راستای بومی سازی به مرحله ای رسیده ایم که قالب تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح را در داخل تولید کردیم که موجب اقتدار دفاعی ماست و نتیجه آن امنیت ملی کشور است و قالب این تجهیزات در مرحله صادرات قرار دارد.

وی با بیان اینکه رزمایش ها در راستای نمایش قدرت برگزار می شود به رزمایش اخیر ایران با روسیه و چین اشاره کرد  گفت: در این رزمایش سه قدرت بزرگ دنیا با هم همکاری می کنند که در راستای ثبات در منطقه و آبراه های حساس منطقه برگزار می شود، حضور کشورهای ناظر مانند عمان، پاکستان و آذربایجان نشان دهنده اهمیت این رزمایش ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.