عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بانکها باید بدانند که مکلف هستند و باید به وظیفه شان در تسهیلات دهی به بخش مسکن عمل کنند. قطعا بانک‌های همراه با اعطای تسهیلات ساخت مسکن، با افزایش سرمایه باید تشویق شوند.

بانک‌های همراه با اعطای تسهیلات ساخت مسکن، با افزایش سرمایه تشویق خواهند شد

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد عدم اجرای قانون توسط برخی از بانکهای خصوصی درمورد پرداخت تسهیلات 20 درصدی مسکن، گفت: صنعت مسکن به دلیل اینکه با معیشت عموم مردم سرو کاردارد برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد. مجلس هم در بحث مالیات بر خانه های خالی و هم ارتباط بین موجر و مستاجر و هم قانون جهش تولید مسکن اقدامات خوبی را انجام داد.

محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن بانکها وظایفی دارند. بانکهای خصوصی باید پای کار بیایند و وظیفه دارند که تسهیلات مسکن بدهند و به رونق مسکن  کمک کنند و اگر جایی تعلل کردند دولت باید در منابع تسهیلاتی که به آنها می دهد تجدید نظر کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر حال این بانکها باید تسهیلات تکلیفی شان را به نحو احسنت پرداخت کنند اما اگر این اتفاق نیفتاد دولت باید در خواسته های که این بانکها دارند و کمک های که به آنها می کند تجدیدنظر کند.در حکمی از برنامه هفتم توسعه همین موضوع را به دولت تکلیف کرده ایم که به بانکهای که به وظایفشان عمل می کنند منابع تسهیلاتی ارائه دهد و به بانکهای که به وظایفشان عمل نمی کنند این تسهیلات را پرداخت نکند. همچنین بانک‌های همراه با اعطای تسهیلات ساخت مسکن، با افزایش سرمایه باید تشویق شوند.

محبی نجم آبادی گفت: بانکها باید بدانند که مکلف هستند و باید به وظیفه شان عمل کنند.بانکی که به وظیفه اش عمل کرده است باید منایع تسهیلاتی دریافت کند و باید برایش مشوق های را نیز در نظر بگیریم. بحث ما نباید  فقط بحث جرم انگاری باشد که با کسانی که عمل نمی کنند چه رفتاری داشته باشیم بلکه باید از کسانی که به قانون عمل می کنند حمایت جدی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.