یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی دولت آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را سرنگون کند.

مقام صهیونیست: واشنگتن می‌خواهد دولت نتانیاهو را سرنگون کند

به گزارش قدس آنلاین، این مقام صهیونیست که نامی از او برده نشده است، به گزارشی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که بر اساس آن، بقای دولت نتانیاهو به دلیل مدیریت جنگ علیه حماس در غزه «ممکن است تهدید شود»، واکنش نشان داد.

به نقل از لوریان لو ژور، این گزارش عنوان می‌کند بی‌اعتمادی به توانایی نتانیاهو برای حکومت در میان افکار عمومی عمیق و گسترده شده است که پیش از جنگ هم بسیار بالا بود: ما انتظار داریم اعتراضات گسترده‌ای برای استعفای او و برگزاری انتخابات جدید برگزار شود. تشکیل یک کابینه متفاوت و معتدل‌تر ممکن است.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را سعی برای سرنگونی نتانیاهو ارزیابی کرده است.

مقام صهیونیست مذکور در این باره گفت: کسانی که نخست‌وزیر اسرائیل را انتخاب می‌کنند، اسرائیلی‌ها هستند و نه هیچ‌کس دیگری.

تنش‌ها بین دولت جو بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دوشنبه گذشته تشدید شده است.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در لابی حامی اسرائیل در ایالات متحده (آیپک)، بدون ذکر نام بایدن، گفت: «شما نمی‌توانید بگویید که از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنید و سپس با استفاده از این حق با اسرائیل مخالفت کنید.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.