صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) بر لزوم برقراری آتش بس فوری در نوار غزه تاکید و اعلام کرد که این اقدام بهترین گزینه برای نجات جان انسان‌ها و پایان دادن به رنج آوارگان این منطقه است.

آتش‌بس بهترین گزینه برای نجات کودکان و آوارگان است/ تهدید جان هزاران کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش قدس آنلاین، یونیسف در بیانیه‌ ای افزود: ۱.۷ میلیون آواره داخلی در نوار غزه وجود دارند که با خطر قحطی و ادامه اقدامات متجاوزانه و محدودیت منابع مورد نیاز برای ادامه حیات مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: هزاران کودک به دلیل فقدان انواع شیر مخصوص در شمال نوار غزه در معرض خطرات جدی قرار دارند.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه اعلام کرد: ۲۷ کودک فلسطینی به دلیل سوء تغذیه و نبود شیرخشک در شمال نوار غزه جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه تاکید کرد: از نهادهای بین المللی و موسسات فعال در زمینه کودکان در سراسر جهان می‌خواهیم تا برای فراهم کردن شیر برای کودکان شمال غزه اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی نهادهای فلسطینی نوار غزه و سازمان‌های بین المللی، تاکنون ۳۱ هزار و ۲۷۲ فلسطینی در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۷۳ هزار و ۲۴ نفر هم مجروح شده اند که از این تعداد ۷۲ درصد زنان و کودکان هستند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک ها به این منطقه را نمی دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه بویژه در شمال این منطقه ریخته اند که بسیار اندک و جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی ها و حامیان آنها ارسال این کمک های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاههای زمینی نوار غزه تاکید می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.