نایب رئیس کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی: با سامانه خونویس فاصله بین موجر و مستاجر برداشته می شود و به مردم حق انتخاب می دهیم. مردم در این سامانه راحت تر معامله و گپ و گفت می کنند و قراردادی که بسته می شود رسمی است و ‌ نیازی به ثبت در جاهای دیگر نیز ندارد.

اعطای حق انتخاب به مردم جهت عقد قرارداد رایگان بدون مراجعه به املاکی با سامانه خودنویس

کمال علیپور، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس،گفت: هدف ما از تصویب ماده ای در قانون جهش تولید مسکن تحت عنوان ایجاد سامانه خودنویس تضعیف بنگاههای املاکی نبود. چراکه با وجود این سامانه بنگاهها هم می توانند ورود کنند. هدف از ایجاد این سامان  تسهیل در کارها بودیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اظهار کرد: مردم از حقوق خودشان مطلع نبودند مالک و مستاجر نمی توانستند باهم مستقیم باهم در ارتباط باشند و این عدم ارتباط مستقیم باعث افزایش قیمت ها می شود چون در معاملات دوطرف باهم مستقیم صحبت داشته باشند روابط راحت تر می شود و قیمت ها کنترل می شود.

علیپور تصریح کرد: الان در مورد خودرو هم همین است هم سامانه برای خرید و فروش هست و هم آژانس ها این کار را انجام می دهند. طرف در سامانه می رود با مالک صحبت می کند و قیمت ها را تعدیل می کند؛ خودرو را می خرد؛ در مورد مسکن هم این حق برای موجر و مستاجر ایجاد می شود.

علیپور خنکدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در در رابطه با حق انتخاب اعطا شده به مردم برای عقد قرارداد اجاره خود با سامانه خودنویس گفت: با سامانه خودنویس فاصله بین موجر و مستاجر برداشته می شود و به مردم حق انتخاب می دهیم. مردم در این سامانه راحت تر معامله و گپ و گفت می کنند و قراردادی که بسته می شود رسمی است و ‌ نیازی به ثبت در جاهای دیگر نیز ندارد و این تسهیل در عقد قرارداد به نفع مردم از نظر زمانی و مالی خواهد بود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.