مرکز جامع سلامت کوچو که ۲۷ روستا را تحت پوشش دارد به علت بی توجهی مسوولان بلا استفاده مانده است.

بلاتکلیفی مرکز جامع سلامت کوچو سیستان و بلوچستان/ ۲۷ روستا معطل تدبیر مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، باتوجه به اینکه از اول انقلاب تا به اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه با رفع مسایل و مشکلات مردم اعم از آب،برق،آموزش و... تحولات عظیمی صورت گرفته است متاسفانه بخش تلنگ و روستاهای آن یکی از محروم ترین مناطق سیستان و بلوچستان می باشند که در مواقع بارندگی مسیر راه ارتباطی روستاها به مرکز بخش و شهرستان قصرقند کاملا مسدود میگردد و تنها راه ارتباطی به مرکز بخش و شهرستان قصرقند فقط با بالگرد امکان پذیر می باشد.

توسعه راه ها  بخصوص راه های روستایی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی پیشرفت، زمینه ماندگاری مردم در روستاها را بیشتر و موجب کاهش مهاجرت به شهرها میگردد.

ساخت زیرساخت ها، تجهیز پروژه های به اتمام رسیده، توسعه و آسفالت راه های روستایی باعث می شود تا میزان دسترسی مردم به سایر امکانات مورد نیاز زندگی افزایش یافته و در نتیجه این اقدام، روستاییان تمایلی برای مهاجرت به مناطق شهری نداشته باشند.

انور حسینی نژاد دهیار کوچو پایین(دور) ضمن اظهار گلایه از مسوولین ذیربط در گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین بیان داشت : تقریبا هشت ماه است که ساختمان مرکز جامع سلامت روستای کوچو پایین از توابع بخش تلنگ شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان احداث گردیده که متاسفانه تا به اکنون تجهیز و راه اندازی نشده است.

 دهیار کوچو پایین (دور) گفت :مرکز جامع سلامت کوچو پایین ۲۷ روستا را تحت پوشش دارد که بعلت بی توجهی مسوولان بلا استفاده  مانده است.

وی افزود : در خصوص تجهیزات این مرکز نامه نگاری های مکرری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، دانشکده علوم پزشکی چابهار، استانداری و نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی انجام شده ولی هیچ اقدامی در خصوص تجهیز آن، صورت نگرفته و مردم ۲۷ روستای بخش تلنگ چشم انتظار تجهیز راه اندازی مرکز جامع سلامت کوچو پایین هستند.

انور حسینی نژاد دهیار کوچو پایین (دور) در گفتگویی با خبرنگار قدس آنلاین گفت : بعلت شکسته شدن پل ها در سال ۱۳۶۸ با کوچکترین بارندگی  باعث مسدودی راه  های ارتباطی به مرکز بخش و شهرستان می شود.

وی افزود : باتوجه به محرومیت منطقه و روستا ها مهم ترین خواسته مردم احداث پل ها و تجهیز مرکز جامع سلامت است که مردم منطقه به ناچار برای درمان سرماخوردگی و دیگر بیماریها به دکتر های پنجاپی پاکستانی غیر آموزش دیده و بدون سواد دانشگاهی که در منطقه ساکن هستند مراجعه می کنند که معلوم نیست دکتر هستند یا پرستار و اینگونه است که جانشان به خطر می افتد.

دهیار کوچو پایین(دور) اظهار داشت : بعلت عدم تجهیز و راه اندازی مرکز جامع سلامت  کوچو پایین و نبود محلی برای تزریقات مردم به ناچار برای تزریق آمپول خود سراغ افرادی که هیچ گونه آموزشی ندیده اند مراجعه می کنند.

بنا به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، چاکر پیش بین  رئیس شورا و انور حسینی نژاد دهیار  کوچو پایین بعنوان نماینده مردم خواستار تجهیز و راه اندازی مرکز جامع سلامت کوچو پایین که ۲۷ روستا را تحت پوشش قرار می دهد  و احداث پل ها، خصوصا پل های نیمه کاره گردیدند.

انور حسینی نژاد دهیار کوچو پایین از سرپرستی روزنامه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان که حضور پر رنگی در سیل اخیر داشتند و دو گزارش در قدس آنلاین و روزنامه قدس انتشار و انعکاس دادند تقدیر و تشکر نمود و گفت: دغدغه همه مدیران و مسئولان بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب باید رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم باشد و برای رفع مسایل و مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نورزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.