روز جمعه اولین کشتی کمک‌های بشردوستانه که از طریق کریدور دریایی از بندر لارناکا در قبرس راهی نوار غزه شده بود تخلیه بار خود را آغاز کرد.

تخلیه بار اولین کشتی حامل کمک‌ها در سواحل غزه

به گزارش قدس آنلاین، یک سخنگوی «آشپزخانه مرکزی جهانی» تاکید کرد که پس از توقف کشتی Open Arms در نزدیکی یک اسکله موقت در سواحل غزه، حدود ۲۰۰ تن کمک تخلیه شده است.

خبرنگار الجزیره گفته بود: این محموله که شامل غذاهایی مانند برنج، آرد، حبوبات و سبزیجات کنسرو شده است، در قایق‌های کوچک تخلیه می‌شود و تحت نظارت نهادهای بین‌المللی به ساحل غزه منتقل می‌شود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که قایق‌های کوچک شروع به تخلیه محموله کشتی و انتقال آن به سمت ساحل شهر غزه کرده‌اند. شاهدان گفتند که کشتی در صدها متری سواحل غزه، مقابل اسکله جدید در حال ساخت در ساحل منطقه البیدر، در جنوب غربی شهر توقف کرده و توضیح دادند که کار سنگفرش اسکله هنوز تکمیل نشده است.

خوزه آندرس، مالک World Center Kitchen، در پلتفرم «X» تاکید کرد که کشتی به سواحل غزه رسیده است و یک کلیپ ویدیویی منتشر کرد که کشتی و محموله آن را نشان می‌دهد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش برای به اصطلاح «تامین امنیت منطقه‌ای» که کمک‌ها در آن تخلیه می‌شد، مستقر شده‌اند و خاطرنشان کرد که کشتی مورد بازرسی کامل امنیتی قرار گرفته است.

دومین کشتی امدادی در بندر لارناکا قبرس در حال آماده سازی است که قرار است ۳۰۰ تن مواد غذایی را حمل کند و هنوز تاریخی برای حرکت آن به غزه مشخص نشده است.

ایالات متحده اخیراً قصد خود را برای ایجاد یک اسکله در سواحل غزه از طریق ۲ مسیر دریایی از قبرس برای انتقال کمک‌ها از طریق دریا در سایه کمبود شدید مواد غذایی که منجر به گسترش قحطی به ویژه در شمال نوار غزه شده، اعلام کرده است.

این در حالی است که سازمان ملل، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تاکید کرده‌اند که انتقال کمک‌های دریایی به غزه نمی‌تواند جایگزینی برای ارسال آن از طریق بنادر زمینی باشد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.