معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از صادرات ۱۸ هزار اصله نهال گردوی گواهی شده از این استان به کشور تاجیکستان خبر داد.

صادرات ۱۸ هزار اصله نهال گردو از قزوین به تاجیکستان

به گزارش قدس آنلاین، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نهال‌های گواهی شده با برچسب آبی حاوی کد گواهی شده هستند که از گمرک استان قزوین به کشور تاجیکستان صادر شد.

وی اضافه کرد: این نهال‌ها که در نهالستان شرکت زمرد دشت آتیه در بخش کوهین شهرستان قزوین پرورش یافته بود، با نظارت و هماهنگی مدیریت حفظ نباتات این سازمان به شهر کولاب کشور تاجیکستان صادر شده است.

راه انجام ارزش ریالی این محموله را حدود ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این نهال‌های گردو شامل گردوی پیوندی سالم و اصیل و دارای برچسب آبی از ارقام چندلر، فرنور، فرنت، فرانکت و روند است که به کشور تاجیکستان صادر شد.

به گفته این مسئول، نهالستان زمرد دشت آتیه دارای باغ مادری گردو با تنوعی از ارقام دیر گل، مقاوم و اصلاح شده است و یکی از کم نظیرترین مجموعه‌های تولیدی در زمینه تهیه پیوندک گردو در استان قزوین به شمار می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: نهالستان گردوی کوهین می‌تواند سالانه حدود ۱۰۰ هزار نهال گردوی پیوندی و سه میلیون چشمه پیوندک را تولید و به اقصی نقاط کشور ارسال کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.