مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از فراهم شدن مقدمات لازم برای توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار این استان خبرداد.

توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار مازندران

به گزارش قدس آنلاین،  فریبا بریمانی روز یکشنبه در آیین توزیع یک هزار و ۱۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای فرد معلول که در محل مصلی نمازجمعه ساری برگزار شد، افزود: با تمهیدات صورت گرفته امروز چهار هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی بین زنان سرپرست خانوار و خانواده های دارای فرد معلول زیرپوشش این نهاد حمایتی توزیع خواهد که از این تعداد یکهزارو ۱۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند با دهک های پایین درآمدی در ساری مرکز مازندران و بقیه نیز همزمان در دیگر، شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم این طرح نیز تا پایان ماه‌ مبارک رمضان، ۲ هزار سبد غذایی از محل اعتبارات دولتی و ۱۰ هزار سبد معیشتی نیز توسط خیران تامین و در بین نیازمندان و خانواده های زیرپوشش توزیع خواهد شد.

وی این بسته ها را شامل ۲۵ قلم کالای اساسی به ارزش هر کدام ۳۰ میلیون ریال ذکرکرد و اظهار داشت: حمایت از خانواده های نیازمند، بانوان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از جمله وظایف سازمان بهزیستی است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان در همه ابعاد وجودی انسان، هدف اصلی و محوری سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در گام نخست، تامین معیشت جامعه هدف در راستای اجرای طرح توانمندسازی خانوارها مورد هدف است، اظهار کرد: حرکت در مسیر توانمند سازی گروه های هدف مستلزم همراهی و نگاه ویژه بخش های دولتی، غیر دولتی و خیران نیک اندیش است.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.