وزارت خارجه مصر ضمن تاکید بر لزوم تحقق آتش‌بس در غزه نسبت به خطرات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

هشدار قاهره نسبت به یورش صهیونیست‌ها به رفح

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه مصر امروز -یکشنبه- اعلام کرد: از اسرائیل می‌خواهیم که سیاست مجازات دسته‌جمعی مردم غزه از جمله محاصره، گرسنه نگاه داشتن، هدف قرار دادن غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌ها را متوقف کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به خطرات هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تاکید کرد: حمله به رفح در تضاد با قوانین بین‌المللی است.

این وزارتخانه همچنین از طرف‌های موثر بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که از آتش‌بس فوری در غزه حمایت کنند و مانع تحقق سناریوی کوچ اجباری شوند.

پیش از این «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به شدت نگران گزارش‌هایی هستم که از طرح اسرائیل برای آغاز حمله‌ای زمینی به رفح می‌گویند. تشدید دوباره خشونت در این منطقه پرجمعیت به کشته شدن افراد بیشتری و رنج و مشکلات بیشتر منجر خواهد شد.»

او از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از اجرای طرحش و آغاز حمله به رفح خودداری کرده و برای برقراری صلح تلاش کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نیز تاکید کرد: «عملیات تخلیه‌ای که ارتش اسرائیل قصد دارد پیش از این حمله آن را اجرا کند، راه‌حل ممکن نیست.»

همچنین او گفت: ۱.۲ میلیون سکنه رفح جای امنی ندارند که به آنجا بروند، مراکز بهداشتی به شکل کامل فعال نیستند، همچنین جای امنی در جای دیگری در غزه وجود ندارد که آنها بتوانند به آنجا بروند.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: بسیاری از افراد در آنجا تا حدی از نظر جسمانی ضعیف شده، گرسنه و بیمار هستند که توان دوباره کوچ کردن را ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.