تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شرکت دانشگاه صنعتی شریف و یک شرکت تولید دارو برای رفع نیازهای پژوهشی این شرکت و توسعه همکاری طرفین امضا شد.

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شریف در توسعه صنعت داروسازی کشور

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، با حضور حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیرعامل این شرکت دارویی دارو، هرمزی‌نژاد مدیر امور پژوهشی دانشگاه و برخی از استادان دانشکده شیمی دانشگاه شریف، در محل ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حدادپور ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: ما در دانشگاه شریف به دنبال ایجاد خودباوری در دانشجویان هستیم و خوشحالیم که این تفاهم‌نامه مرتبط با یکی از دانشکده‌های علوم پایه دانشگاه است و نویدبخش ارتباط موثرتر این دانشکده‌ها با صنعت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت دارویی نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: شرکت مابه دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های کشور است. این تعاملات زمینه‌ساز کمک به داخلی‌سازی مواد اولیه و در مجموع صرفه‌جویی هر چه بیشتر ارزی در کشور خواهد شد.

در ادامه هرمزی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه آقایی از مدیران با سابقه درخشان از مجموعه شرکت‌های ناحیه نوآوری شریف است، دانشگاه صنعتی شریف از این همکاری استقبال می‌کند چراکه این تعامل باعث پیشرفت هر دو مجموعه می‌شود.

از جمله موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه قید شده است می‌توان به تاسیس صندوق مشترک به منظور مشارکت در حمایت مالی از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های مورد نظر طرفین، توانمندسازی و تامین منابع انسانی با برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادها، سمینارها و نشست‌های تخصصی، مشارکت داخلی و بین‌المللی براساس مقررات و ضوابط دانشگاه، تخصیص ظرفیت برای کارآموزی دانشجویان دانشگاه در شرکت و زیرمجموعه‌های تابعه آن، ارائه مشاوره‌های علمی پژوهشی و مدیریتی به مدیران شرکت، انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای حل مسائل و رفع نیازهای شرکت و ... اشاره کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در ۱۱ ماده به‌مدت یک‌سال بین طرفین منعقد شد.

در پایان برنامه، مسؤولان این شرکت دارو از دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند و با آخرین امکانات و دستاوردهای این دانشکده از نزدیک آشنا شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.