مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما به گروه‌های خونی مختلفی نیاز داریم اما بیشتر نیاز ما به گروه‌های خونی A مثبت و منفی و AB مثبت و منفی است.

ساعت فعالیت پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اعلام شد/ نیاز به گروه‌های خونی A و AB

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف‌الحسینی در خصوص وضعیت ذخایر خونی در استان اظهار کرد: در حال حاضر ما به گروه‌های خونی مختلف نیاز داریم و از دارندگان گروه‌های خونی گوناگون درخواست می‌کنیم به پایگاه‌های اهدای خون سطح استان مراجعه کنند. ما به گروه‌های خونی A مثبت و منفی و AB مثبت و منفی بیش از سایر گروه‌ها نیاز داریم.

مسئول واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون استان افزود: در ایام پایانی سال میزان اعمال جراحی و میزان مصرف خون افزایش پیدا می‌کند و به علت مشغله‌‎های گوناگون مردم در این ایام میزان مراجعات مردم به پایگاه‌های اهدای خون با کاهش روبه‌رو می‌شود که در سال جاری، توامانی ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی سال سبب شده که به علت روزه‌داری مردم، میزان مراجعات بیش از سنوات قبل دچار کاهش شود.

وی در خصوص فعالیت پایگاه‌های اهدای خون در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ما ۱۴ پایگاه در سطح استان داریم که پایگاه فنی مرکزی امام رضا(ع) حدفاصل میدان شریعتی و چهارراه دکترا روبه‌روی خیابان کفایی مانند قبل از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳ فعال است و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند، می‌‎توانند در شیفت صبح به این پایگاه مراجعه کنند.

شریف الحسینی ادامه داد: اهدای خون هیچ منافاتی با روزه‌داری ندارد و تمامی پایگاه‌های ما بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال هستند که افراد روزه‌دار می‌توانند پس از افطار در این ساعات مراجعه کنند. در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان، تربت جام و کاشمر نیز پایگاه داریم که ساعت فعالیت آن‌ها نیز بر همین منوال است.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: در روزهای اول و ۱۳ فروردین‌‎ ماه پایگاه مستقر در حرم مطهر از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال است. در سایر ایام تعطیل شامل ۲۹ اسفند، ۲، ۳، ۴ و ۷ فروردین‌ماه صبح پایگاه فنی مرکزی امام رضا(ع) و بعد از افطار نیز پایگاه‌های امام رضا(ع)، حرم مطهر در داخل صحن پیامبر اعظم(ص) جنب ورودی باب الکاظم(ع) و شهید سلیمانی بین استقلال ۲ و ۴ فعال خواهند بود.

وی اضافه کرد: در شب‌های احیا شامل ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین‌ماه در صبح پایگاه مرکزی امام رضا(ع) و بعد از افطار تمامی پایگاه‌های ما از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال هستند. پایگاه‌های شهرستان‌های ما در برخی ایام تعطیلات شامل ۱، ۳، ۱۳ و ۱۷ فروردین‌ماه غیر فعال بوده و مابقی ایام هر شب بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.