سخنگوی صنعت آب کشور با تأکید بر اینکه فعالیت سامانه بارشی قوی در روزهای آینده در نیمه غربی کشور موجب طغیان رودخانه‌ها می‌شود، گفت: ضروری است مسافران نوروزی پیش از آغاز سفر، از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کنند.

طغیان رودخانه‌های نیمه غربی کشور در روز پایانی سال/سامانه بارشی قوی در راه استان های غربی

به گزارش قدس آنلاین، فیروز قاسم‌زاده افزود: طبق هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در روزهای ۲۹ اسفند و اول فروردین، سامانه بارشی قوی در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: کیفیت فعالیت این سامانه بارشی به‌گونه ای است که باعث بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد. اوج بارش‌ها در روز ۲۹ فروردین پیش‌بینی شده و در روز اول فروردین نیز تداوم خواهد داشت.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: بر همین اساس، مسافران محترمی که قصد تردد در جاده‌های استان‌های غربی کشور به ویژه استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیز شمال استان‌های تهران و البرز را دارند، قبل از آغاز سفر از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کنند و در صورت بروز سیل، به مناطق امن پناه ببرند.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: بدیهی است به دلیل طغیان رودخانه‌ها در این مناطق، هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها می‌تواند منجر به بروز خسارت جانی و مالی شود و اکیداً توصیه می‌شود تا فروکش سامانه بارشی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.