فرماندار کلات گفت: ۳۸ درصد مساحت کلات از نظر وقوع سیل در شرایط فوق بحرانی قرار دارد و یکی از مشکلات و نگرانی‌ها در این شهرستان موضوع سیلاب‌های بهاری و فصلی است.

 وقوع سیلاب‌های بهاری و فصلی در کلات نگران کننده است

به گزارش قدس خراسان، علی صلاحی در حاشیه دیدار با معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: در این دیدار بر بهینه‌سازی و ارتقاء زیرساخت‌ها و توسعه تجهیزات هلال‌احمر شهرستان تأکید شد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و نگاه ویژه و مثبت رئیس سازمان هلال‌احمر به شهرستان کلات، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم کوهستانی و گستردگی شهرستان کلات و حجم بالای سفر گردشگران، بهینه‌سازی و ارتقاء زیرساخت‌ها و توسعه تجهیزات هلال‌احمر شهرستان در جهت بهبود ارائه خدمات به مردم ضروری است.

صلاحی عنوان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن شهرستان کلات و کوهستانی بودن منطقه اختصاص یک دستگاه آمبولانس و خودروی عملیاتی کمک دار، تأمین تجهیزات کامل و مورد نیاز پایگاه هلال‌احمر، تأمین نیروی انسانی برای هلال‌احمر شهرستان، ضرورت ساخت دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در بخش زاوین و بخش هزار مسجد جزو نیازهای شهرستان بوده که مورد موافقت قرار گرفت.

 فرماندار کلات خاطرنشان کرد: با قول مساعد معاون حقوقی و امور استان‌های هلال‌احمر کشور، امسال به تأمین تجهیزات کامل و مورد نیاز شعبه هلال‌احمر شهرستان تأکید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها انبار امدادی این شهرستان از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است انتظار داریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز هرچه زودتر این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

صلاحی با توجه به وضعیت شهرستان کلات وجود انبار امدادی را از ضروریات دانست و ادامه داد: همه ساله به دلیل سیلاب‌هایی که در شهرستان داریم خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌ها و کشاورزی کلات وارد می‌شود و شالیزارها، باغات و اراضی کشاورزی شهرستان آسیب زیادی می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد مساحت کلات از نظر وقوع سیل در شرایط فوق بحرانی قرار دارد و این شهرستان بسیار آسیب‌پذیر شده است، عنوان کرد: یکی از مشکلات و نگرانی‌ها در این شهرستان موضوع سیلاب‌های بهاری و فصلی است، موضوعی که همه ساله تکرار می‌شود. مهار سیلاب‌های مخرب کلات در توان این شهرستان نیست و این موضوع نیاز به اعتبارات ملی دارد.

فرماندار کلات یادآور شد: وجود ۱۰۰ حوضه آبریز در اطراف کلات و شیب تند آبریزها به داخل شهر این منطقه را سیل‌خیز کرده است، همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی و شیب‌های تند زمین در منطقه، خسارت دیگری که سیلاب‌ها و بارش‌ها به کلات تحمیل می‌کند، مسئله فرسایش خاک است.

وی میزان فرسایش خاک در کلات را بسیار بالا دانست و گفت: ۵۵ درصد سطح این شهرستان در معرض فرسایش بسیار زیاد خاک قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.