فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن به لحاظ سرقت در ردیف بیستم شهرستان‌های استان قرار گرفته است و خوشبختانه با اقدامات پلیسی که توسط ماموران این فرماندهی صورت گرفت وقوع سرقت‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته آن ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در بردسکن

به گزارش قدس خراسان،

سرهنگ محمود مختاری عنوان کرد: به طور میانگین هر روز دو فقره سرقت در بردسکن داشته‌ایم که در سال ۱۴۰۲ از ۶۰ مورد در ماه  به کمتر از ۵۰ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی درحوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی ۱۲ مرحله در سال گذشته ۵۶۴ نفر از معتادین متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرماندهی انتظامی بردسکن با بیان اینکه شعار نوروزی فراجا آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت  است گفت: طرح نوروزی فراجا از بیست و هفتم اسفند ماه اجرا و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

مختاری  به وقوع ۴ فقره تصادف فوتی در حوزه شهری و ۱۹ فقره فوتی و ۴۶۲ مورد جرحی در راه‌های مواصلاتی شهرستان بردسکن در طول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: متاسفانه در اولین روز از طرح نوروزی ۱۴۰۳ یک خانواده چهار نفره در محور بردسکن به خلیل آباد بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان با پژو سواری به خاطر شدت جراحات وارده زوج جوان جان خود را از دست دادند و دو فرزند و راننده نیسان نیز به شدت مجروح شدند.

وی از رانندگان خواست با توجه به اینکه شهرستان بردسکن در دروازه استان خراسان رضوی قرار گرفته است  اتصال کننده چندین استان کشور است و به لحاظ راه‌های مواصلاتی حتی یک کیلومترهای دو بانده ندارد با سرعت مطمئنه حرکت کنند و هرجا که خسته و دچار خواب آلودگی  شدند ساعتی را استراحت کنند.

فرماندهی انتظامی بردسکن به اجرا نشدن طرح پارک بان در شهر بردسکن اشاره کرد و افزود: متاسفانه زیرساخت ‌های لازم در شهر برای توسعه پارکینگ وجود ندارد و پارکینگ فعلی شهر با توجه به موقعیتی که دارد رانندگان رغبتی به پارک خودروها در پارکینگ ندارند.

وی عنوان کرد: با توجه به ضعیت خیابان‌های شهر بردسکن و از آن طرف پارک خودروهای اصناف و کارمندان بانک‌ها از ابتدای صبح تا آخر وقت اداری باعث شده است که رانندگانی که از خارج از شهرستان برای خرید و یا کار بانکی به شهر بیایند برای پارک خودروی خود با مشکل مواجه شوند و مجبور می شوند خودروها را به صورت دوبله و یا حتی برای دقایقی سوبله پارک کنند.

مختاری تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن داروخانه‌ها در هسته مرکزی شهر به ویژه دو داروخانه شبانه روزی این مهم نیز باعث شده است مردم برای تامین داروهای خود برای پارک خودرو خلاف کنند.

مختاری گفت: پارک هرگونه خودرو در حاشیه میدان مرکزی بردسکن ممنوع و خودروهایی که  بیش از سه بار جریمه شوند خودروی آنها به پارکینگ هدایت می‌شود.

وی گفت در این رابطه باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و برخورد قهریه و جریمه جواب نمی‌دهد که می‌طلبد متولیان امر در بحث پارکینگ‌ در سطح شهر در سال ۱۴۰۳ یک فکر اساسی بردارند تا این معضل برای همیشه مرتفع شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن بیان کرد: متاسفانه این معضل نیز باعث نارضایتی مردم شده است چرا که برخورد پلیس  و جریمه‌ها بازدارنده نیست که امید است مدیریت شهری برای این معضل  تدابیر لازم را اتخاذ کند.

خبرنگار علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.