جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کمک مالی به شرکت «اینتل» اعطا کرد؛ اقدامی که نشان‌گر بزرگترین کمک دولت فدرال برای پشتیبانی از تولید تراشه‌های پیشرفته و افزایش شدید تولید قطعات این شرکت پیشرو در فناوری الکترونیک در داخل آمریکا و در رقابت با چین است.

بزرگترین کمک‌ دولت بایدن برای افزایش تولید تراشه در خاک آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار کمک مالی به شرکت «اینتل» اعطا کرد؛ اقدامی که نشان‌گر بزرگترین کمک دولت فدرال برای پشتیبانی از تولید تراشه‌های پیشرفته و افزایش شدید تولید قطعات این شرکت پیشرو در فناوری الکترونیک در داخل آمریکا و در رقابت با چین است.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، او در جریان بازدید از یکی از کارخانجات اینتل، از توافق اولیه برای هشت ‌و ‌نیم میلیارد دلار کمک بلاعوض و حداکثر یازده میلیارد دلار وام برای شرکت اینتل در ایالت آریزونا خبر داد؛ پولی که برای ساخت دو کارخانه تازه و نوسازی یک کارخانه فعال قدیمی استفاده خواهد شد.

بایدن با اشاره به این که همه‌گیری کووید به کمبود نیمه‌رسانه‌ها کمک کرد و منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش قیمت‌ها شد، گفت از آن زمان مصمم به سرمایه‌گذاری برای ساخت تراشه در داخل آمریکا شد. او افزود، «ما پس از ۴۰ سال، اجازه خواهیم داد ساخت نیمه‌رسانه‌های پیشرفته به اینجا، آمریکا، بازگردد.»

جینا ریموندو وزیر بازرگانی دولت بایدن این کمک مالی را یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تولید نیمه‌رسانه‌ها در داخل ایالات متحده خواند و گفت، دولت امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ از طریق برنامه یارانه، سهم ایالات متحده را در تولید تراشه‌های پیشرفته از صفر به ۲۰ درصد افزایش دهد.

جو بایدن پیشتر در مرداد ۱۴۰۱ قانون تشویقی «تراشه‌ها و علم» را با هدف گسترش و ساخت قطعات الکترونیک در خاک آمریکا و در نتیجه کاهش وابستگی به چین و حفظ پرچم‌داری ایالات متحده در حوزه روبه‌رشد صنایع الکترونیک امضا کرد.

در این قانون که از پشتیبانی دو حزبی برخوردار شد و به تصویب کنگره رسید، مشوق‌هایی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد دلار برای صنایع مرتبط با ساخت تراشه در آمریکا و دیگر حوزه‌های مرتبط با تراشه‌ها و نیمه‌رسانه‌ها، در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.