خبرهای جدیدی از واریز عیدی ویژه بحساب متمری بگیران منتشر شده است که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

ماجرای پرداخت یارانه ویژه 4/586/400 تومانی به برخی خانوارها چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، مدتی قبل بر اساس شایعات گفته می شد در روز اول فروردین برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد عیدی واریز می شد که حالا همان شایعات به پرداخت عیدی در دوم فروردین دامن زده است.

بر اساس برخی شایعات در روز دوم فروردین برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نفری 700 هزار تومان عیدی واریز می شود که این خبر تا این لحظه تایید نشده است و باید دید تا ساعات آینده این واریزی صورت می پذیرد یا خیر.

آخرین بار در سال 1400 به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مبلغ عیدی پرداخت شد.در سال 1400 مبلغ عیدی به آنها برابر با یکماه مستمری بود.

در سال 1401 اعتبارات برای پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تامین نشد و به مددجویان عیدی پرداخت نشد.

تاکنون هیچ کدام از مقامات این سازمان هم درباره زمان واریز عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توضیحی نداده‌اند و مشخص نکرده‌اند که آیا طبق سنوات قبل این مبلغ واریز می‌شود و یا امسال بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته نشده است.

افزایش سه برابری یارانه مستمری بگیران

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارد به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، نیک‌شهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

انجلاسی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می‌شود، گفت: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و ۲۷۶ هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۰۰ تومان، خانوارهای چهار نفره پنج میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شده است.

واریز یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

با اعلام سازمان بهزیستی، ساعتی پیش، مرحله دوازدهم مستمری مددجویان و معلولان واریز شد.

مستمری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

– یک‌نفره؛ ۷۶۴/۴۰۰ تومان

– دونفره؛ ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

– سه‌نفره؛ ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

– چهارنفره؛ ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

– پنج‌نفره؛ ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

نکته مهم آن است که امسال و برای دومین سال متوالی، عیدی مددجویان واریز نشد و مسئولان سازمان بهزیستی نیز تاکنون واکنشی به پرداخت نکردن این پول نشان نداده‌اند.

خدرویسی با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان موضوع تامین مسکن است، گفت: کمیته امداد با هماهنگی و همکاری با سایر نهادهای انقلابی و ظرفیت دولت، یکی از سازمان‌های مسکن ساز موفق در سطح کشور است و شاهدیم که تعداد قابل توجهی از مسکن‌های امداد در سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی و مساعدت بانک‌های عامل کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا دی ماه، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه برای مددجویان بیش از ۱۲۰ خدمت به تناسب نیاز آنها ارائه می‌شود، گفت: مددجویان در دو حوزه درمان و سلامت نیازمند مساعدت جدی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امروز هوشمند و کارآمد است، تاکید کرد: همه سامانه‌هایی که در گذشته در آن سامانه‌ها فعالیت‌های امداد انجام می‌شد، تجمیع شده و نرم افزار و سامانه جامع و کامل (امداد هوشمند) به کار گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: امروز شناسایی‌ فقرا، علاوه بر عملیات میدانی و استفاده و بهره‌گیری از سایر پایگاه‌های اقتصادی خانوار در دستگاه‌های کشور و بررسی‌های مددکاران به صورت هوشمند انجام می شود به طوری که بسیاری از فعالیت ها نیاز به حضور مددجویان در دفاتر کمیته امداد و ادارات اجرایی ندارد.

به گفته خدرویسی، اکنون سامانه امداد هوشمند این ظرفیت را ایجاد کرده است تا هر فرد نیازمندی در منزل، درخواست ارائه خدمت خود را ثبت کند تا به قید فوریت توسط مددکاران پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون چهار هزار مددکار متعهد و بیش از سه هزار مددکار در مراکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند، درباره برنامه کمیته امداد در تامین جهیزیه مددجویان اظهار داشت: به دنبال صفر کردن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه تا پایان سال هستیم.

معاون کمیته امداد افزود: تا امروز ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تحویل داده شده و مراحل نهایی خرید ۳۰ هزار سری جهیزیه دیگر نیز طی شده و در حال ارسال به استان هاست.

معاون کمیته امداد، گفت: با حمایت‌های دولت مردمی و مجلس، در هیچ نقطه‌ای از کشور فردی که در دهک یک تا سه درآمدی باشد و تحت پوشش نباشد نداریم.

خدرویسی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار و ۵۳۱ خانواده برای دریافت ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: در سال جاری ۹۰ هزار و ۸۶۳ قلم کالا اعم از یخچال و لباسشویی به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.