وزرای دفاع استرالیا و انگلیس اعلام کردند که «برای مواجهه با چالش‌های معاصر و حفاظت از قوانین جهانی» توافق‌نامه امنیتی و دفاعی جدیدی امضا کردند.

انگلیس و استرالیا توافق‌نامه امنیتی جدید امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ا ز تی‌آرتی، وزرای دفاع استرالیا و انگلیس توافقنامه همکاری دفاعی و امنیتی جدیدی را امضا کردند؛ توافقی که به گفته آنها «برای حفظ نظم مبتنی بر قوانین جهانی و مواجهه با چالش‌های معاصر» امضا شده است.

این توافق‌نامه را «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا و «گرانت شاپس» همتای انگلیسی‌اش پس از مذاکرات سالانه و دوجانبه دفاعی در پارلمان استرالیا در روز پنجشنبه، به عنوان بخشی از نشست وزیران استرالیا و انگلیس (AUKMIN) که اولین بار در سال ۲۰۰۶ برگزار شد، امضا شد.

مارلز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «روابط استرالیا با بریتانیا پویا و پایدار است. از رهبری بریتانیا در حمایت از اوکراین و تلاش‌ها برای مقابله با تهدید حوثی‌ها (انصارالله یمن) تا افزایش مشارکت در اقیانوس آرام و منطقه ایندوپاسفیک، ما به همکاری نزدیک با هم برای حمایت از نظم جهانی مبتنی بر قوانین ادامه می‌دهیم.»

شاپس نیز گفت که این معاهده نحوه مشورت دو کشور در مورد موضوعاتی را که بر حاکمیت و امنیت منطقه ای یکدیگر تأثیر می گذارد، روشن می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.