وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر در فاصله زمانی ٢۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه امسال به مراکز اورژانس مراجعه کرده اند.

مراجعه یک و نیم میلیون ایرانی به مراکز درمانی در سال جدید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه در جریان بازدید از دارالشفای حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: از این تعداد ٢٧۰ هزار نفر از آنها بستری شده و ٨۵ هزار عمل جراحی انجام شده که ٢۰ هزار مورد آن در حوزه اعمال اورژانسی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ٨۰ هزار بیمار از طریق اورژانس ١١۵ به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طول سال ارائه و انجام اعمال و خدمات درمانی اورژانسی و غیراورژانسی در بیمارستان‌ها انجام می شود، اما در ایام تعطیلات نوروزی تمرکز بیشتر بر خدمات اورژانسی است از این رو پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل حوزه درمان موظف هستند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل خدمت حضور داشته باشند.

عین اللهی افزود:در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نمی‌شود و این کار به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

وی اضافه کرد: رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز ضروری است، در همین راستا تا کنون نزدیک به ٧١۰ هزار بازدید از مراکز و مجموعه‌های مختلف خدمات رسان در حوزه‌های اسکان و پذیرایی انجام شده است.

او گفت: حدود ٧۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی و ٢ هزار و ٣٠٠ مرکز متخلف در حوزه بهداشت مهر و موم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این ایام نیروهای دائمی و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان در شهر مشهد حاضر هستند و به مهمانان نوروزی امام رضا(ع) خدمات رسانی می‌کنند. این نیروها خدمات سرپایی را به‌خوبی به زائران و مجاوران نیازمند ارائه می‌دهند و اگر موردی بود که نیازمند دریافت خدمات بستری باشد بلافاصله به سایر بیمارستان‌ها و متناسب با نیاز آن بیمار انتقال می‌یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دارالشفاء امام رضا (ع) کمک بزرگی در امر درمان به وزارت بهداشت می کند.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله آزمایشگاه است، مجموعه‌ای که بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده و پاسخگوی بسیاری از موارد در مراجعات بیماران بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در آزمایشگاه دارالشفای امام رضا(ع) کارهای خوب زیادی انجام شده است اما این بخش نیازمند تعویض و به‌روزرسانی برخی از تجهیزات آزمایشگاهی هم هست. در این راستا در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در سفر قبلی به مشهد بر حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموعه دارالشفاء امام رضا(ع) تاکید شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز پس از زیارت بارگاه منور رضوی از دارالشفای امام رضا(ع)، پایگاه اورژانس طبرسی، کمپ غدیر و قرارگاه عملیاتی ستاد خدمات سفر مشهد مقدس بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی خادمان زائران امام رضا(ع) در حوزه سلامت بر ارائه خدمات بهتر، مؤثرتر و باکیفیت‌تر تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.