جشنواره هنرهای نوری مشهد جمعه شب ۳ فروردین افتتاح شد. این جشواره در حالی آغاز شد که فعالین فرهنگی و رسانه‌ای نقدهایی درباره نحوه برگزاری آن دارند.

توضیحات عضو شورای شهر مشهد در مورد هزینه‌های نور افشانی پارک کوهسنگی

دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد جمعه شب در فضایی به مساحت ۶هکتار آغاز شد و قرار است این جشنواره تا شب عید سعید فطر ادامه داشته باشد اما آنچه انتقادها را بر این جشنواره وارد کرده است هزینه‌های است که انجام شده در این گزارش گفتگوی داشتیم با موسی الرضا حاجی بگلو، عضو و سنخگوی شورای شهر مشهد مقدس.

هزینه‌ها برای شاد بودن مردم است

سخنگوی شورای شهر مشهد مقدس در باره اینکه چرا این جشنواره در مشهد برگزار شده به تحریریه جوان قدس گفت: با توجه به این که ما سال گذشته هم این برنامه را در مشهد داشتیم ولی امسال این جشنواره نوری که در مشهد برگزار شد یک کار بزرگ و بی‌نظیر در کشور بود، و هدف اصلی شهرداری مشهد و شورای شهر مشهد در کنار تمام کارهای که دارد چه کارهای زیر ساختی و امثال این، یکی از نکات اساسی و مهم نشاط، شادابی و شادی زائرین و مجاورین آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) مدنظر بوده و هست.

حاجی بگلو در ادامه افزود: این برنامه هم بر اساس سیاست‌های شورا و شهرداری برگزار شده. برنامه خوبی بوده استقبال بی‌نظیری توسط مردم شده هم سال گذشته و هم امسال، ولی در کنار این‌ها هم حواشی‌های هم به وجود آمده و این طبیعی است وقتی کاری بزرگ و سنگین انجام می‌شود نقدها و انتقاداتی هست، نقدها هم جای خودش ولی کار اصلی و کار به این خوبی انجام شده را نباید به سمتی ببریم که کم رنگ دیده شود و بخواهیم از آن به طوری جدی انتقاد کنیم که این کار کاری خوبی نبوده، این جشنواره کار بسیار خوبی بوده، یک کار شادی مومنانه بوده برای تمام زائران و مجاورین و این جشنواره تا شب عید سعید فطر با برنامه‌های متنوع فرهنگی ادامه خواهد داشت.

این عضو شورای شهر در پاسخ به انتقادها در مورد هزینه‌های که در این جشنواره صورت گرفته است گفت: برای شادی مردم این‌ها را هزینه نمی‌گویم، اگر قرار باشد که این گونه تصور کنیم عملا کار را باید تعطیل کنیم، یعنی برنامه شاد و برنامه با نشاط را برای مردم ما نداشته باشیم این هم بنظرم حرفی درستی نیست، قطعا کارها و پروژه‌های عمرانی، زیرساختی، کارهای رفاهی برای مردم، خدمت رسانی همه این‌ها حتما باید به نحو احسن و شایسته انجام شود، این هم در کنار برنامه‌های است که ما داریم.

سخنگوی شواری شهر مشهد در مورد این‌که این برنامه چرا در داخل شهر برگزار شده و آنچه جمعه شب نگرانی‌های را برای مردم به وجود آورده بود گفت: این موضوع را ما بررسی می‌کنیم و شاید برای سال آینده یک محل دیگر را پیش بینی کنیم و اگر این تاثیر نارضایتی خیلی بوده و ناراحتی را برای مردم در سطح شهر داشته قطعا یک برنامه‌ای را روی دست می‌گیریم، ما سال گذشته ماه امت را در حاشیه شهر برگزار کردیم که مراسم خوبی هم بود و هر شب هم برنامه داشتیم، نگاه ما این نیست که فقط در یک نقطه برنامه‌های مدیریت شهری اجرا شود، ولی واقعا اگر این موضوع دارای اشکالی بوده و مشکلی ایجاد کرده قطعا باید بررسی شود تا کمترین اشکال و مشکل را داشته باشیم، هدف اصلی ما خدمت به مردم است، انشاالله که سال آینده بتوانیم با شرایط بهتر و مدل بهتر اجرا کنیم.

حاجی بگلو در پایان اظهار کرد: یکی از نکات مثبت و خوبی‌های برگزاری اینگونه برنامه‌ها این است که اگر ما چالشی داشتیم، ایرادی داشتیم سال آینده برطرف کنیم و فضای مثبت را ایجاد کنیم، اگر کاستی‌ها و ایرادی وجود داره نباید به دنبال این باشیم که کلا نباید برنامه برگزار شود، به دنبال این باشیم که مشکلاتی که امسال ایجاد شده سال آینده نداشته باشیم و برنامه به نحو احسن برگزار شود تا بتوانیم خدمت شایسته و بهتری برای مردم انجام بدهیم.

آقای شهردار تعطیلش کنید/ انتقادهای بر این جشنواره

همزمان با برنامه افتتاحیه دومین جشنواره هنرهای نوری فعالین رسانه‌ای و فرهنگی ازهزینه‌های گزافی که در این جشنواره صورت گرفته انتقاد کرده اند، مجتبی محمودی رئیس خانه مطبوعات استان خراسان رضوی در استوری حساب کاربری اینستاگرام خود نوشته است: جشنواره نور در کوهسنگی مشهد اتفاق مبارک و مغتنمی ست فقط به جای چند میلیارد پول نور افشانی و ترقه ترکاندن در مراسم افتتاحیه، این پول خرج لوازم تحریر ایتام و شادی کودکان حاشیه شهر... می‌شد.

رامین جلالی یکی دیگر از فعالین رسانه‌ای است که از نحوه اجرای این جشنواره انتقاد کرده است و خطاب به شهردار مشهد گفته آقای شهردار تعطیلش کنید، او در استوری حساب کاربری اینستاگرام خود چنین آورده است.

محمد رضا قلندر شهردار مشهد جمعه شب ۳فروردین در برنامه افتتاحیه این جشنواره گفت: امسال بیش از هزار و ١٠٠ المان گل در شهر جانمایی شد، همچنین ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه شهر نیز زیبایی خاصی را به مشهد داده است. جشنواره هنرهای نوری نیز امشب افتتاح و این جشنواره بی‌نظیر سال گذشته برای اولین بار در کشور به میزبانی مشهد اجرا شد.

در این جشنواره بیش از ۴۰ اثر نوری و ۱۵۰ المان در بوستان کوهسنگی جانمایی شده است، این جشنواره از ساعت ۱۹ تا ۲۳ تا عید سعید فطر به جز شب‌های قدر پذیرای زائران و مجاوران است.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    سلام با سپاس از مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بسار عالی بود