مدیرسلامت محیط و کار دانشگاه و نماینده معاون بهداشت درکمیته خدمات سفر استان گفت: در ایام نوروز ۳۱ مرکز درمان هاری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند و از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون ۸۷۳ مورد حیوان گزیدگی گزارش شده است. 

ثبت بیش از ۸۷۰ مورد حیوان زدگی از ابتدای طرح سلامت نوروزی

به گزارش قدس خراسان، به نقل از وی دا، فرشید وفا با اشاره به اینکه در ایام نوروز مردم باید مراقب حیوان گزیدگی در دامن طبیعت باشند و با بروز این حوادث سریعا بیمار را به مراکز درمانی ارجاع دهند، خاطر نشان کرد: برای افراد دچار حیوان گزیدگی تاکنون دو هزار و ۷۱ مورد واکسیناسیون هاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در هنگام حضور در دامن طبیعت باید از تحریک کردن حیوانات و یا نزدیکی بیش از حد به آن‌ها پرهیز شود زیرا می‌تواند خطرات زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

مدیرسلامت محیط و کار دانشگاه و نماینده معاون بهداشت درکمیته خدمات سفر استان با اشاره به اینکه علاوه براین ۳۴ مرکز درمان سالک نیز در ایام نوروز فعال است، ابراز کرد: همچنین در ۵ پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد و مناطق مرزی شهرستان تایباد، درگز، قوچان و سرخس از شیوع بیماریهای واگیردار به داخل کشور جلوگیری می‌شود.

وفا با بیان اینکه بیش از ۶۸ هزار مراقبت سندرومیک انجام شده است، عنوان کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر نیز از مرزهای زمینی و هوایی داخل کشور شده‌اند.

وی گفت: ۹۳۳ نفر نیز افراد مشکوک به بیماریهای واگیردار شناسایی شده‌اند و از ۸۹۳ نفر آن‌ها نمونه گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.