رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی و بارش شدید باران گفت: از شهروندان تهرانی می‌خواهیم از رفتن و اتراق در مراکز تفرجگاهی و پارک‌های مسیر رو دره خودداری کنند.

شهروندان تهرانی از مراجعه به مراکز تفرجگاهی خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ علی نصیری روز دوشنبه اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم از مراجعه و اقامت در مجاورت رودخانه‌ها و رود دره‌ها از جمله کن، درکه، فرحزاد، دربند و دارآباد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از مراجعه به پارک‌های مجاور رودخانه و روددره‌ها هم خودداری کنند، افزود: از اطراق در پارک‌هایی مانند بوستان نهج‌البلاغه، جوانمردان و جمشیدیه که در نقاط حساس قرار دارند هم باید پرهیز شود.

وی همچنین از مردم خواست تا حد ممکن از ترددهای غیرضروری خودداری کنند ضمن اینکه عدم مراجعه به محل‌های تفریحی و رستوران‌های واقع در دربند، درکه و فرحزاد که مورد تهدید خطر سیل قرار دارد، هم از مواردی است که باید رعایت شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه وزش باد شدید و طوفان همزمان با بارش باران در هشدارهای هواشناسی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: از پایتخت نشینان می‌خواهیم از حضور در محل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت مانند داربست‌ها پرهیز کنند.

وی با پرداختن به هشدارهای هواشناسی تاکید کرد تفریحات روباز آبی مانند قایقرانی در دریاچه چیتگر و پارک ارم باید تعطیل شود و گفت: هشدارهای لازم از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران صادر شده و مدیران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت به همراه همکاران فعال در حوزه خدمات شهری و تمام دستگاه‌های ذیربط در حال آماده‌باش هستند.

نصیری با بیان اینکه هشدارهای لازم با نصب بنر، ارسال اطلاعیه در فضای مجازی، هماهنگی با گروه‌های مردمی داده شده است، تاکید کرد: هشدار بررسی ایمنی فضاهای مربوط به مدیریت شهری صادر شده و تلاش می‌کنیم حوادث احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: اگر شهروندان شاهد صحنه‌ای مانند شکستگی درختان یا سقوط داربست، آبگرفتگی بودند فورا با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و در صورت مشاهده حوادث انسانی نیز با شماره ۱۱۵ ارتباط برقرار کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بارش‌های بهاری در مدت کوتاه با شدت بسیار زیاد رخ می‌دهد، اگر نکات ایمنی در زمان بارش رعایت نشود امکان ایجاد خسارت و به راه افتادن سیل وجود خواهد داشت.

نصیری با بیان اینکه اگر شهر خلوت باشد تردد نیروهای امدادرسان و خدمات شهری سریعتر خواهد بود، اظهار کرد: پایش دوربین‌ها، رصد شهر و آماده‌باش نیروها تا پایان بارش و ثابت شدن شرایط جوی ادامه خواهد داشت.

سامانه بارشی امروز/دوشنبه/ در تهران فعال است و هم اکنون باران نسبتا شدید در مناطق مختلف پایتخت در حال باریدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.