مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت:، ۲۶ واحد صنفی در مشهد به‌دلیل تخلفاتی از جمله گران‌فروشی، رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی، درج نکردن قیمت یا نقض نرخ‌نامه پلمب شده‌اند.

پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف در مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی افزود: این واحدها در بخش‌های سوغات، سوپرمارکت، کافی‌شاپ و رستوران بودند.

وی گفت: اولویت ما در نظارت، کالاهای اساسی بوده و بیشترین بازرسی که انجام شده، در حوزه میوه، تره‌بار، گوشت و مرغ بوده است. در این مدت، بیش از ۴۰۰۰ واحد صنفی در مشهد بازرسی شدند و حدود ۹۰۰ پرونده تعزیری تنظیم و به تعزیرات ارجاع شده است.

صیادی افزود: از ۲۰ اسفند تاکنون ۷۳ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و اداره اماکن انجام داده‌ایم.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در ۱۶ سکو در مشهد هر کیلوگرم سیب درختی، پرتقال تامسون و خرمای مضافتی بم سه ردیفه به ترتیب با حداکثر قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۹۵ هزار تومان عرضه می‌شوند. همچنین ۹ سکو ی عرضه کالای اساسی با همکاری شهرداری مشهد تعبیه شده‌اند که در این سکوها دو نوع سیب، پرتقال و خرما عرضه می‌‎شود.

وی درباره خدمات ارائه‌شده در منطقه ثامن مشهد هم افزود: در این منطقه برای رفاه حال زائران ۵۰ واحد صنفی رستوران با مجوز اماکن اجازه سرویس‌دهی دارند که سه شرط وجود دارد، ابتدا اینکه واحدها مدارک معتبر داشته باشند، در ماه مبارک رمضان تخلفی نداشته باشند و قوانین انتظامی را رعایت کرده باشند. همچنین ۱۲۷ نانوایی سه شیفته در منطقه ثامن عرضه نان دارند و در شهر نیز از ساعت ۸ تا ۱۱ و ساعت ۱۴ تا ۲۰ نانوایی‌ها اجازه فروش نان دارند.

صیادی درباره فعالیت رستوران‌ها در خارج از منطقه ثامن، گفت: اتاق اصناف تاکنون هیچ مجوزی در خارج از منطقه ثامن برای فعالیت رستوران‌ها صادر نکرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.