مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات از توزیع بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از مرکز حد واسط مه‌ولات بین آبزی پروران و منابع آبی خراسان رضوی خبر داد.

بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان رضوی توزیع شده است

به گزارش قدس خراسان، هادی ساربان اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور و فیتوفاگ از مرکز حدواسط بین آبزی پروران و منابع آبی استان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات بیان کرد: از این میزان بیش از ۶۳ هزار قطعه بچه ماهی در ۵۰ باب استخر دومنظوره واقع در این شهرستان رهاسازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: دوره پرورش ماهیان گرمابی از زمان رهاسازی حدود ۸ ماه طول می‌کشد و میزان تولید ماهیان گرمابی این شهرستان در حدود ۵۵ تن پیش‌بینی می‌شود.

ساربان ادامه داد: برای توسعه پرورش ماهی و کاهش تلفات در استخرهای دومنظوره با عمق بالا، استفاده از استخرهای پیش ساخته در کنار استخرهای دو منظوره توصیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات بهبود بهره‌وری تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی شدن آب کشاورزی، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و تولید محصولات سالم، ترویج فرهنگ مصرف ماهی و سلامتی افراد جامعه و ایجاد اشتغال را از فواید پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره آب کشاورزی برشمرد و ادامه داد: استخر حد واسط گرمابی شهرستان مه‌ولات با ظرفیت ۱۴۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال در روستای عبدل‌آباد این شهرستان قرار دارد که توزیع بچه ماهی به سایر استخرها در مه‌ولات و شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی از این استخر انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.