مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین‌ماه به ۳۵۴ مصدوم ۱۱۴ حادثه خدمت‌رسانی شده است.

خدمت رسانی به ۳۵۴ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محسن ذاکریان اظهار کرد: انتقال ۶۱ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۹۱ نفر و امدادرسانی به ۱۴۱ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۲۱۳ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۱۹۳ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۷۱۶ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه در این مدت ۷۷ هزار و ۷۹۰ نفر راهنمایی و درباره نقاط حادثه‌خیز اطلاع‌رسانی شدند، تصریح کرد: مشارکت ۳۴ هزار و ۸۷۹ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی دو هزار و ۳۸۹ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۹ هزار و ۳۷۵ نفر را از دیگر خدمات انجام شده برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: هم‌چنین در این مدت ۳۴ هزار و ۸۴۴ کودک از فضای دوستدار کودک این ایستگاه‌های استفاده کرده‌اند.

وی توزیع سه هزار و ۶۳ بسته معیشتی، برپایی ۳۰ سفره افطاری و توزیع پنج هزار و ۵۴۹ بسته افطاری را از جمله اقدامات انجام شده در راستای پویش هلال رحمت بیان کرد و گفت: در این مدت سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون برای ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر و ارائه خدمت آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه به ۱۶ هزار و ۶۵۳ نفر در ایستگاه‌های نوروزی انجام شد.

ذاکریان با اشاره به فعالیت ۱۹۲۳ نفر روز در قالب کمیته داوطلبان گفت: ۳۵ هزار و ۹۹۲ بهره‌ور از طرح‌های مروجین سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم زائر، پویش بشر دوستی و… بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های مخاطرات، احیای قلبی، مسمومیت و … در ۲۷۸ ایستگاه انجام شده است خاطرنشان کرد: توزیع چهار هزار و ۵۶۵ بسته فرهنگی، برگزاری دو هزار و ۲۴۴ مسابقه و توزیع بیش از ۱۸ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده در این مدت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.