بسیاری از جوانان بیرجندی از جمله کنکوری های شهر درخواست دارند که کتابخانه ها با یک برنامه ریزی برای استفاده افراد در روزهای تعطیل نیز باز باشد.

درب بسته کتابخانه های بیرجند در روزهای تعطیل/درخواست کنکوری ها

به گزارش قدس آنلاین، هر چند این سال‌ها کتابخانه ها از یک قرائت خانه تبدیل به یک کانون و مرکز فرهنگی با برنامه‌های متنوع شده‌اند ولی هنوز هم افراد زیادی هستند که برای مطالعه چه درسی و چه غیر درسی محیط آرام کتابخانه را ترجیح می‌دهند.

اما بسیاری از این افراد به ویژه کسانی که در آستان آزمون ورودی به دانشگاه‌ها یا همان کنکور هستند گلایه‌هایی از زمان باز بودن سالن‌های مطالعه کتابخانه های بیرجند دارند. بسیاری از آن می‌گویند برای یک کنکوری روز تعطیل و غیر تعطیل وجود ندارد و هر روز را ساعاتی به مطالعه اختصاص می‌دهد.

برای کنکوری روز تعطیل و غیر تعطیل وجود ندارد

این در حالی که روزهای تعطیل سالن‌های مطالعه کتابخانه های بیرجند بسته است و روزهای پنج شنبه نیز زودتر از زمان هر روزه هفته تعطیل می‌شود و درخواست شأن بر این است که با تدابیری روزهای تعطیل نیز کتابخانه ها باز باشند.

مریم عابدینی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند در این زمینه اظهار کرد: در یک بازه زمانی تعداد متقاضیان باز بودن کتابخانه های بیرجند در روزهای تعطیل را بررسی کردیم که در مجموع ۷۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه طبق یک دستور العمل در روزهای تعطیل کتابخانه ها باید به صورت خودگردان اداره شوند، بیان کرد: برای اینکه مطمئن شویم که این ۷۰ نفر حتماً روزهای تعطیل از کتابخانه استفاده خواهند کرد تا با همکار کتابدار و سایر همکاران برای باز کردن در روز تعطیل هماهنگ کنیم از افراد خواستیم برای یک ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

۷۰ نفر درخواست باز بودن کتابخانه در روز تعطیل را داشتند

عابدینی ادامه داد: وقتی این درخواست را مطرح کردیم از ۷۰ نفر تنها ۱۰ نفر حاضر به پرداخت هزینه شدند که نمی‌توانستیم برای این تعداد کم کتابخانه را در روز تعطیل باز کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند افزود: البته بحث مبلغ را برای این مطرح کردیم که مطمئن شویم افراد در روز تعطیل در کتابخانه حضور پیدا می‌کنند و اگر همه آنها موافقت می‌کردند شاید اصلاً مبلغ را نمی‌گرفتیم.

وی گفت: مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای یک ماه در مقایسه با مبلغ یک میلیون تومانی که سالن‌های مطالعه خصوصی می‌گیرند مبلغ بسیار کمی است و البته در همین شرایط نیز در برخی از روزهای تعطیل مانند همین ۱۳ فروردین برخی از کتابخانه های بیرجند چون کتابخانه کریم پور برای استفاده عزیزان باز بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.