آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا یک روز پس از حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق اعلام کرد که واشنگتن در حال بدست آوردن جزئیات این حمله است.

وزیر خارجه آمریکا: درحال کسب جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق هستیم

به گزارش قدس آنلاین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن که در سفر اروپایی خود به فرانسه سفر کرده است، در نشستی خبری در پاریس با حضور همتای فرانسوی خود درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه گفت: ایالات متحده آمریکا در حال بدست آوردن جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق است.

بلینکن برغم جنگ طلبی اسرائیل به دلیل جبران شکست خود در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ از سوی گروههای مقاومت فلسطین به ویژه حماس موسوم به «طوفان الاقصی» گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که نه اسرائیل و نه طرف‌های دیگر نمی‌خواهند درگیری تشدید شود.»

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این کنفرانس خبری با دفاع از فروش سلاح به رژیم اسراییل افزود: ایالات متحده آمریکا تعهد دیرینه ای به امنیت اسرائیل و تضمین توانایی آن در دفاع از خود دارد. روابط آمریکا با اسرائیل فقط مربوط به غزه و حماس و هفتم اکتبر نیست، بلکه جلوگیری از تهدیدهای جدی حزب‌الله و ایران است.

وزیر خارجه دولت جو بایدن در بخشی دیگری از این مصاحبه، مدعی شد: ما شبانه روز تلاش می کنیم تا از انتقال تسلیحات به روسیه از ایران، کره شمالی و چین جلوگیری کنیم.

بلینکن همچنین خواستار تحقیقات فوری اسرائیل درباره حمله به یک نهاد خیریه در غزه شد و گفت که واشنگتن خواهان تحقیقات سریع و عینی توسط اسرائیل در مورد حمله به کارکنان سازمان بشردوستانه موسوم به آشپزخانه مرکزی جهانی World Central Kitchen در غزه است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری در پاریس که با حضور همتای فرانسوی اش برگزار شد، گفت که واشنگتن « سعی کرده اسرائیل را مجاب به ضرورت اخلاقی، استراتژیک و قانونی ارائه کمک های بشردوستانه به مردمی که به آن نیاز دارند، بکند.»

بلینکن افزود که تاکنون کمک ها به غزه « برای رفع نیازهای کودکان، زنان و مردان کافی نبوده است.»

او همچنین تاکید کرد که کمک‌ها نه تنها باید به غزه، بلکه در سراسر منطقه محاصره شده ساحلی، به ویژه در شمال این منطقه ارسال شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.