نام‌نویسی جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب و منابع اطلاعاتی، با رونمایی از پوستر مربوطه آغاز شد.

جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین،  مدیرکل این نهاد روز چهارشنبه در استانداری اردبیل اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل در شهرستان‌های دارای جامعه عشایر برگزار می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان اردبیل را از اهداف این جشنواره اعلام کرد.

وی ادامه داد: مهلت شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی بیلیک اوبالاری تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ است و کتاب "کوه مرا صدا می زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان مطرح و سرشناس استان منبع این جشنواره است.

وی گفت: بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی از زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی و بخش نوجوان شامل سوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال) ، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره ( www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.