معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید والامقام زاهدی در روز شنبه هجدهم فروردین ماه در اصفهان برگزار و ساعت تشییع پیکر مطهر شهید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

برنامه تشییع وخاکسپاری شهید زاهدی در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا جان‌نثاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم تشییع سرلشکر والامقام شهید زاهدی در استانداری اصفهان افزود: پیکر مطهر شهید سردار زاهدی روز جمعه پس از تشییع در تهران به اصفهان منتقل خواهد شد و مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام صبح شنبه ( هفته آینده ) در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیکر شهید روز قدس در تهران تشییع و بعدازظهر جمعه با استقبال نظامی وارد اصفهان خواهد شد ادامه داد: تشییع پیکر شهید زاهدی در اصفهان روز شنبه از فلکه بزرگمهر به سمت گلستان شهدای این شهر انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اقامه نماز بر پیکر پاک شهید والامقام در تهران توسط رهبر معظم انقلاب و در استان توسط امام جمعه اصفهان انجام خواهد شد اظهار داشت: مراسم وداع با شهید زاهدی نیز جمعه شب در گلزار شهدای رهنان و سحرگاه شنبه در صدا و سیمای مرکز اصفهان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت سردار شهید زاهدی روز یکشنبه در تهران و مراسم سومین روز شهادت در گلستان شهدا و مراسم هفتمین روز هم روز جمعه ۲۴ فروردین در اصفهان برگزار خواهد شد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: تبلیغات شهری در زمینه مراسم استقبال و تشییع شهید از امروز در اصفهان انجام خواهد شد تا هر فردی که وارد استان می‌شود متوجه شود که اصفهان میزبان پیکر پاک شهید زاهدی خواهد بود.
وی بیان کرد: صداوسیمای مرکز اصفهان و سایر رسانه‌های استان نیز برنامه‌های استقبال، تشییع و بزرگداشت شهید را به صورت گسترده به مردم اطلاع رسانی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: مراسم بزرگداشت شهید نیز در روز دوشنبه در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد که تمام تلاش ما برگزاری مراسمی شایسته برای استقبال و تشییع پیکر پاک سرلشکر زاهدی خواهد بود.

شهید زاهدی، همانند سردار سلیمانی سرباز ولایت بود

رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: سربازی ولایت ویژگی اصلی سردار شهید زاهدی بود و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بدون هیچ چشم داشتی همه وجود خود را برای اسلام و اهل بیت و مردم فدا کردند.
سردار جواد استکی ادامه داد: درجه بندگی سردار زاهدی را رزمندگان می‌دانند، ایشان برای رضایت خداوند متعال و ادای تکلیف در برابر اسلام و انقلاب همواره تلاش می‌کرد و مطیع امر ولایت بود.
وی خاطرنشان کرد: هر مأموریتی که به این شهید والامقام واگذار می‌شد را با تمام توان به ثمر می‌رساند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبود.
سردار استکی اضافه کرد: سرلشکر شهید زاهدی فرماندهی شجاع، دلاور، مدبر، فکور، با تجربه، متواضع و با تقوا بود و به هیچ چیزی در دنیا وابستگی نداشت و تمام وجود خود را صرف مسیر انقلاب کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌ای هماهنگ و منسجم بتوانیم در استان اصفهان و کشور حق این شهید بزرگوار را ادا کنیم.

سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.
او از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در کارنامه خود مسوولیت‌ فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان، نیروی زمینی سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه و معاونت عملیات کل سپاه را بر عهده داشت.
سردار زاهدی متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان سپاه بود.
او همچنین در سال های اخیر در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه در سوریه و لبنان بود.
رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیمای جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی در شمار این شهدا هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.