معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از رشد دوبرابری تولید گیاهان دارویی و تولید ۵۳۰ هزار تن گندم در این استان خبر داد.

رشد ۲برابری تولید گیاهان دارویی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سیروس ابراهیمی، عصر امروز با اشاره به تولید۱۲۳هزار تن گندم در لرستان طی سال ۱۴۰۰، گفت: این رقم به ۵۳۰هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که در تاریخ این استان بی‌سابقه است.

او با ذکر اینکه تجمیع اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزۀ کشاورزی در لرستان است، اضافه کرد: تبدیل اراضی خرد کشاورزی به اراضی بزرگ و تعاونی از دلایل رشد تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی در این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان یادآور شد: در تولید محصولات دیم با مشارکت سازمان جهادکشاورزی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جزو ۵ استان برتر کشور در دولت سیزدهم هستیم.

ابراهیمی بیان کرد: ۵۰۰ کیلوگرم محصول دیم در هر هکتار به‌صورت میانگین طی سال‌های گذشته تولید می‌شد، درصورتی‌که اکنون در برخی از مزارع تا بیش از ۴ تن در هکتار نیز تولید داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مزارع لرستان دیم است، اعلام کرد: رشد تولیدات دیم در این استان به‌دلیل فعالیت بابرنامه و پویای مرکز تحقیقاتی و ترویج و آگاه‌سازی کشاورزان در کشت علمی محصولات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با یادآوری اینکه ۷۰هکتار گلخانه تا قبل از شروع دولت سیزدهم در این استان وجود داشت، شرح داد: ۴۵ هکتار به این مقدار در دو سال اخیر اضافه شده‌است.

ابراهیمی با شرح اینکه تولید گیاهان دارویی در لرستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو برابر شده‌است، گفت: تصمیم داریم که بخش مهمی از تسهیلات تکلیفی سال مالی جدید را به این حوزه اختصاص دهیم.

او بیان کرد: بیش از ۲۶هزار تن در مصرف گندم لرستان صرفه‌جویی شده‌است که به نسبت جمعیت در هیچ استانی از کشور سابقه نداشته‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.