وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه روز قدس وضعیت فلسطین و مردم متمدن و مظلوم آن را در آستانه دویست مین روز از آغاز جنایات شش ماهه اخیر صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، به مصیبت بزرگ بشریت دانست.

وضعیت فلسطین و مردم متمدن آن مصیبت بزرگ بشریت است

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه روز قدس با انتشار بیانیه‌ای وضعیت فلسطین و مردم متمدن و مظلوم آن را در آستانه دویست مین روز از آغاز جنایات شش ماهه اخیر صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، به مصیبت بزرگ بشریت توصیف کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالگرد ابتکار تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس»، اینک آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به نماد وحدت آحاد بشریت از هر نژاد و دین و آئین در سراسر جهان در دفاع از انسانیت و آزادگی، تحقق عدالت و ابراز مخالفت با اشغالگری و ظلم و قتل و جنایت علیه ملت مظلوم و تحت محاصره فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بدل شده است.

وضعیت فلسطین و مردم متمدن و مظلوم آن، امروز در آستانه دویست مین روز از آغاز جنایات شش ماهه اخیر صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، به مصیبت بزرگ بشریت تبدل شده است. رژیم صهیونیستی اسرائیل همچنان به ارتکاب جنایات هولناک خود ادامه می‌دهد؛ کشتار نزدیک به چهل هزار نوزاد، کودک و زن و مرد بی گناه به دست رژیمی اشغالگر، نژادپرست و تروریست، پیگیری سیاست زمین سوخته و ویرانی کامل نوار غزه با تخریب خانه‌های مسکونی، تأسیسات زیربنایی، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیسا، گرسنگی دادن عمدی مردم تا سرحد مرگ، تداوم داشته است.

تشدید هتک حرمت مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان جهان و ضرب و شتم و به خاک و خون کشیدن نمازگزاران و معتکفان در صحن این مکان مقدس در روزهای نورانی ماه مبارک رمضان و انتشار گزارش‌هایی از وقوع جنایات هولناک و شرم آور از سوی صهیونیست‌ها در تعدی و بی‌حرمتی به زنان و اسرای فلسطینی، نه تنها نوار غزه، بلکه کل سرزمین فلسطین را از زندانی بدون سقف برای چند میلیون شهروند فلسطینی، به کشتارگاه انسانیت و قبرستان وجدان بشریت تبدیل کرده است.

برغم آن که ضجه ها و شیون کودکان و زنان مظلوم و بی پناه فلسطینی به سقف آسمان رسیده، اما ملت صبور و مقاوم فلسطین با شجاعت و دلیری در مقابل این ظلم و ستم و جنایت بزرگ تاریخی ایستاده است.

بی تردید ننگ این جنایات بزرگ تا ابد بر پیشانی حامیان این رژیم و در رأس آن رژیم ایالات متحده آمریکا و دیگر دولت‌های غربی که نه تنها از وقوع این ظلم بزرگ جلوگیری نکردند، بلکه از همان روزهای اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ارسال انواع کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی همه جانبه از این رژیم حمایت کردند، هرگز از حافظه و صفحات تاریخ بشری پاک نخواهد شد.

امروز قدرت صبر و مقاومت ملت دلیر فلسطین و نیروهای مبارز و شجاع جبهه مقاومت در منطقه، زبونی و آشفتگی و افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر را با فرو بُردن این رژیم و حامی اصلی آن آمریکای جنایتکار در باتلاق تنفر عمیق و عمومی ملت‌های جهان رقم زده است و شکست رژیم غاصب امری قطعی و حتمی و منطبق با وعده الهی است. دستگاه‌های سیاسی و تبلیغاتی استکبار و صهیونیسم جهانی دیگر قادر نیستند با خطای راهبردی و محاسباتی نسبت دادن این مقاومت برخاسته از وجدان‌های بیدار و آزادی خواه ملت‌های هوشیار منطقه به ایران، مانع از این شکست قطعی شوند.

همان طور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) با صراحت و قاطعیت تاکید فرمودند؛ جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حمایت و تمجید و تا قدر ممکن پشتیبانی می‌کند، اما مقاومت به قدری از بلوغ و بالندگی و بیداری رسیده است که در دفاع از مظلوم در مقابل ظالم و حامیان آن با عزم و اراده‌ای راسخ و با حقانیت کامل تصمیم می‌گیرد و شجاعانه از مردم تحت ستم فلسطین حمایت می‌کند.

در حالی که در طول بیش از شش ماه گذشته شاهد انسجام و همراهی عظیم انسان‌های عدالتخواه و با وجدان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر از رژیم کودکُش صهیونیستی در پایتخت‌ها و شهرها و روستاهای کشورهای جهان از شرق تا غرب گیتی و حتی در خیابان‌های پایتخت‌ها و شهرهای کشورهای غربی بودیم، فریاد مظلومیت و شجاعت و ظلم ستیزی ملت قهرمان فلسطین و حقیقت و واقعیت آنچه در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوندد، در روز جهانی قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از حنجره صدها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد و رهایی فلسطین از یوغ ظلم و ستم و اشغالگری و نسل کشی را نه تنها به عنوان مسئله اول جهان اسلام، بلکه بعنوان مساله جهان بشریت و بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی مطالبه خواهند کرد.

دولت و مردم شریف جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، بار دیگر مسئولیت جامعه جهانی و دولت‌های جهان به خصوص در کشورهای اسلامی نسبت به حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین به ویژه ساکنان و جنگ زدگان تحت محاصره نوار غزه را یادآور شده و خواستار اقدام مؤثر، قاطع و فوری دولت‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی در توقف این جنایات و تشکیل پرونده کیفری جهت پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی است.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران، علاوه مشارکت در فرآیند رسیدگی‌های شفاهی دیوان بین المللی دادگستری در پیگیری حقوقی اشغال مستمر سرزمین فلسطین و نقض حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، از تلاش‌های سایر دولتهای جهان در مسیر احقاق مردم فلسطین حمایت می‌نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی قدس (هفدهم فروردین ۱۴۰۳) ضمن تاکید مجدد بر تداوم سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات آزادیبخش و مقاومت مشروع ملت فلسطین و ضرورت مقابله مؤثر همه جانبه و بازدارنده با جنایات رژیم اشغالگر و کودک کُش صهیونیستی، تمامی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان و حق طلبان جهان را به وحدت و همبستگی برای مقابله با این غده سرطانی و برهم زننده ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت و پشتیبانی حقیقی و عملی از ملت مظلوم فلسطین فرا می‌خواند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین مجدداً وظایف قانونی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و سایر مناطق اشغالی فلسطین و پایان بخشیدن به اقدامات تجاوزکارانه و تنش‌آفرین صهیونیست‌ها در منطقه را یادآوری نموده و بر آن تاکید می‌نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.