رئیس فدراسیون کشتی روسیه به شدت از کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل حذف عبدالرشید سعداله‌یف انتقاد کرد.

احتمال انصراف کشتی روسیه از المپیک!

به گزارش قدس آنلاین، در حالی‌که ورزش روسیه در دو سال اخیر به‌خاطر جنگ با اوکراین با اماواگرهای زیادی مواجه شده، در نهایت این مجوز برای آن‌ها صادر شده بود تا در رشته‌های محدودی بتوانند ورزشکاران خود را به المپیک 2024 پاریس اعزام کنند. 

با این حال در فاصله کمتر از 4 ماه تا المپیک تیم ملی کشتی روسیه که یکی از امیدهای اصلی این کشور برای کسب مدال طلا به حساب می‌آید، با شوک بزرگی مواجه شد و کمیته بین‌المللی المپیک اجازه حضور عبدالرشید سعداله یف، کاپیتان تیم ملی روسیه را در مسابقات گزینشی به دلیل حمایتش از جنگ با اوکراین نداد. 

در پی این تصمیم میخاییل مامیاشویلی با عصبانیت از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر جلوگیری از حضور تعدادی از ورزشکاران روس برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از احتمال انصراف کشتی روسیه از حضور در پاریس 2024 خبر داده است!

مامیاشویلی در این باره گفت: "متاسفانه IOC در بررسی مشکوک خود تصمیم گرفت از حضور سعدالله یف در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا جلوگیری کند. اتحادیه جهانی کشتی برای رفع این مشکل هر کاری که توانست انجام داد اما به نتیجه نرسید. ما همه جوانب مثبت و منفی را در نظر می‌گیریم و در نهایت تصمیم می‌گیریم در المپیک پاریس حاضر شویم یا خیر."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنی ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    کلیه کشورهای آسیائی آفرقائی وکشورشمال آمریکا وغیرمتعدها و کشورهای سابق شوروی......بازیهای پاریس راتحریم کنند