رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: تقویت دانش و مهارت آموزی و ابتکارات دانشجویان از وظایف دانشگاه در سال جهش تولید و مشارکت مردمی است.

تقویت دانش و مهارت آموزی اصل کار دانشگاه پیام نور است

به گزارش قدس خراسان، علی منظم در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه پیام نور بردسکن که فرماندار و امام جمعه شهرستان حضور داشتند، اظهار کرد: جهش تولید در دانشگاها برنامه‌ای فراتر از یک رویداد آموزشی است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی افزود: درهمین راستا چشم انداز و پنجره‌ای جدید به سوی کارآفرینی، مهارت و توسعه کسب و کار باز شده است.

وی گفت: دانشگاه نقش مهمی در تقویت دانش و مهارت دانشجویان برای حل مشکلات جامعه با کمک اساتید مجرب(پارک‌های علم و فناوری؛شرکت‌های دانش بنیان و...) است که دانشگاه پیام نور با تشکیل کمیته‌هایی با حضور اساتید حرکت خود را آغاز کرده است.

منظم با بیان اینکه جهش تولید بر مدار علم و دانش آینده ایران را از لحاظ اقتصادی؛ اجتماعی و سیاسی بیمه و تضمین می‌کند، افزود: در سال گذشته در کنار کار تئوری مهارت آموزی، تولیدات علمی مجموعه توانست در موضوعات مختلف جامعه از جمله آسیب‌های اجتماعی با استفاده از مقالات علمی اساتید و دانشجویان کمک حال مدیران اجرایی باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی تولیدات علمی دانشگاه تربت حیدریه را به عنوان شاخص نام برد و اظهار کرد: در بحث صادرات محصولات گیاهان دارویی توانست جزء فعالین در این بخش باشد که این روند برای کلیه دانشگاه‌های تحت پوشش بنا به جایگاه تولیدات هر شهرستان مورد تاکید است.

وی ظرفیت ۳۰ هزار نفر دانشجوی پیام نور را مورد اشاره قرار داد و افزود: در کلیه شهرستان‌های استان خراسان رضوی واحدها و مراکز دانشگاهی وابسته به پیام نور تعطیل نخواهند شد لذا با قوت ادامه خواهند داد.

منظم دانشگاه پیام نور واحد بردسکن که دارای ساختمان و تجهیزات لازم دانشگاهی است را از دانشگاههای رو به رشد در استان نام برد و گفت: بر اساس قول همکاری بیشتر هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه پیام نور واحد بردسکن در نظر است تا مهر امسال رشته‌های کاربردی در علوم تربیتی، صنایع معادن، روان شناسی، گردشگری و معادن افزایش یابد که پیگیری های مدیران محلی امری ضروری است.

در این جلسه حجت الاسلام امینی، امام جمعه بردسکن در سخنانی با بیان فضیلت دعاهای ماه مبارک رمضان شهادت سرداران رشید اسلام در حادثه دمشق را تسلیت و افزود: مردم در روز جمعه این هفته جواب دندان شکنی را به رژیم جعلی اسرائیل خواهند داد.

امام جمعه بردسکن، فعالیت دانشگاه پیام نور را موجب رشد تعالی شهرستان اعلام کرد و افزود: تلاش‌های فرماندار شهرستان در بحث پیگیری استمرار فعالیت دانشگاه و نیز رشته‌هایی که در منطقه دارای جذب بیشتر دانشجو می‌شود را ستود و از رئیس دانشگاه پیام نور در بردسکن حجت الاسلام طاهری هم به جهت همراهی و پیگیری امور منطقه در امر دانشگاه پیام نور قدردانی کرد.

امام جمعه بردسکن از رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی خواست در تامین رشته‌های مورد نیاز واحد بردسکن پیگیری به عمل آورند.

در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه پیام نور که در محل فرمانداری شهرستان با حضور جمعی از خیرین تشکیل شد، حجت الاسلام جواد طاهری رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بردسکن و عماد طاهری رئیس مرکز نو آوری و فن آوری شهرستان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی را اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.