رژیم صهیونیستی هراس زیادی از روز جهانی قدس دارد زیرا آزادی‌خواهان در کشورهای مختلف جهان در این روز در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری راهپیمایی می زنند.

ابعاد پنجگانه اهمیت روز جهانی قدس؛ تل آویو از چه چیزی می‌هراسد؟

۴۵ سال از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس می‌گذرد. روز جهانی قدس ۱۴۰۳ با ششمین ماه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه همراه شد. از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون رژیم صهیونیستی بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۷۵ هزار نفر را مجروح کرده است. همین نسل‌کشی از چند بعد بر اهمیت روز جهانی قدس ۱۴۰۳ افزوده است که در این نوشتار به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

۱. اثبات چهره بدون روتوش رژیم صهیونیستی

دنیای غرب با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای خود به‌خصوص در سال‌های اخیر تلاش کرد از رژیم صهیونیستی چهره بازیگری را که به دنبال صلح و امنیت است به تصویر بکشد. عادی‌سازی روابط با برخی از کشورهای عربی و سفرهای مکرر دیپلماتیک در همین راستا قرار داشت. ۶ ماه جنگ و نسل‌کشی در غزه، این چهره جعلی را کنار زد و چهره بدون روتوش این رژیم نسل‌کش را به افکار عمومی جهانی نشان داد.

جنایت بیمارستان المعمدانی و جنایت بیمارستان الشفا در غزه تنها دو نمونه از این چهره بدون روتوش رژیم صهیونیستی است. سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه به‌خصوص کودکان، محاصره اماکن درمانی، حمله به اردوگاه‌های آوارگان و … نیز بخش دیگری از جنایت‌های ناتمام تل‌آویو علیه مردم غزه است. ارتکاب این جنایت‌ها نشان داد مخل اصلی امنیت، صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا، رژیم جعلی و ساخته دست استعمار غرب است. اگرچه در سال‌های گذشته نیز این چهره رژیم صهیونیستی مشهود بود، اما امسال با نسل‌کشی تمام‌عیار در غزه، این چهره بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است.

۲. اثبات دروغین بودن ارزش‌های بشری

عامل دیگر اهمیت روز قدس ۱۴۰۳ در اثبات دروغین بودن ادعاهای هنجاری و ارزشی غرب است. غرب همواره مدعی حمایت از حقوق بشر بود. به بهانه حقوق بشر نیز تحریم‌های زیادی علیه کشورهای مستقل و ناهمسو با خود از جمله جمهوری اسلامی ایران وضع کرد. اگرچه همواره این دیدگاه حتی از سوی نظریه‌پردازان و تحلیلگران غربی وجود داشت که غرب هر جا منافعش در خطر باشد، ارزش‌ها را قربانی منافع خواهد کرد، اما نسل‌کشی در غزه این چهره واقعی غرب را بیش از هر رخداد دیگری نشان داد. آمریکا که مدعی اصلی هنجارگرایی و ارزش‌گرایی در نظام جهانی است، در ۶ ماه گذشته مانع تصویب ۳ قطعنامه برای توقف نسل‌کشی در غزه شد و در عین حال ادعا کرد آنچه رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، مصداق دفاع مشروع است.

نسل‌کشی در غزه لکه ننگی برای غرب و ادعاهای هنجاری و حقوق بشری آن است. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ انجام دادند، با اشاره به این موضوع عنوان کردند: «قضایای غزه نشان داد که چه ظلمی و چه ظلمتی بر دنیا حاکم است. این دنیای غرب، این دنیای به‌اصطلاح متمدّن که ادّعای حقوق بشر و امثال اینها می‌کنند، نشان دادند که چه ظلمتی بر زندگی اینها، بر افکار اینها، بر عمل اینها حاکم است. بیش از ۳۰ هزار نفر قتل‌عام می‌شوند، از کودک نوزاد تا نوجوان‌ها، تا جوان‌ها، تا پیرها، زن، مرد، تا بیمارها؛ در ظرف مدّت کوتاهی سی و چند هزار نفر از اینها نابود می‌شوند، خانه‌های‌شان خراب می‌شود، زیرساخت‌های کشورشان از بین می‌رود، دنیای متمدّن نگاه می‌کند؛ نه فقط جلوگیری نمی‌کند، کمک هم می‌کند.»

۳. خیزش جهانی در حمایت از فلسطین

یکی دیگر از موارد اهمیت روز جهانی قدس ۱۴۰۳ در این است که طی ۶ ماه گذشته خیزش جهانی در حمایت از فلسطین و در محکومیت رژیم صهیونیستی و حامیانش شکل گرفته است. در گذشته کمتر اتفاق افتاده و یا حتی بی‌سابقه بوده است که تظاهرات چند صد هزار نفری در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در حمایت از فلسطین و در محکومیت رژیم صهیونیستی برگزار شود، اما در ۶ ماه گذشته تظاهراتی با مشارکت چند صد هزار نفر در این کشورها برگزار شد. حتی در قلب واشنگتن تظاهرات حمایت از فلسطین برگزار شد. این خیزش جهانی ضمن اینکه بیانگر شکست رژیم صهیونیستی و غرب در جنگ روایت‌ها بود، بیانگر آگاه شدن افکار عمومی جهانی درباره واقعیت فلسطین و به‌خصوص غزه است. این خیزش جهانی به معنای پذیرش مظلومیت مردم غزه توسط افکار عمومی جهانی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز ۷ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: «اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.»

۴. اثبات حقانیت مقاومت

یکی دیگر از تفاوت‌های روز قدس امسال با سال‌های قبل در این است که حقانیت مقاومت بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است. نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد هرگونه سازش با این رژیم نه‌تنها به صلح و امنیت بیشتر برای فلسطینی‌ها منجر نخواهد شد بلکه به رژیم برای جنایت‌های بیشتر و شدیدتر فرصت خواهد داد. همچنین نسل‌کشی در غزه ثابت کرد تنها راه مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مقاومت و تقویت مقاومت است.

مقام معظم رهبری روز اول فروردین ۱۴۰۳ در این زمینه نیز عنوان کردند: «این قضیّه (نسل‌کشی در غزه)، حقّانیّت تشکیل جبهه‌ی مقاومت را نشان داد. بعضی مطرح می‌کردند که خب این جبهه‌ی مقاومت در غرب آسیا چه لزومی داشت؛ نشان داده شد که حضور جبهه مقاومت در این منطقه جزو حیاتی‌ترین مسائل است؛ روزبه‌روز هم بایست این جبهه مقاومت تقویت بشود. طبیعی است انسان‌هایی که وجدان بیدار دارند در این منطقه، وقتی ظلم صهیونیست‌ها را می‌بینند که هفتاد سال است این ظلم ادامه دارد ساکت ننشینند، آرام ننشینند، به فکر مقاومت بیفتند؛ تشکیل جبهه‌ مقاومت برای این است؛ برای مواجهه‌ با این ظلمِ مستمرّ دائمیِ جنایت‌کاران صهیونیست علیه ملّت فلسطین و حامیان فلسطین است.»

۵. اثبات ناتوانی رژیم صهیونیستی در خروج از بحران‌ها

روز قدس ۱۴۰۳ در شرایطی فرا رسید که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو پاشیده است. رژیم در باتلاق غزه گرفتار شده است و توان دستیابی به اهداف نظامی مطرح شده خود (آزادی اسرا و از بین بردن حماس) را ندارد.

این رژیم حتی توان برون‌رفت آبرومندانه از غزه را ندارد. اگرچه رژیم صهیونیستی در جنگی نابرابر موفق شد غزه را به ویرانه‌ای تبدیل کند، اما بمباران کورکورانه و هدف قرار دادن غیرنظامیان نشانه پیروزی نیست بلکه نشانه شکست ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر برتری اطلاعاتی در منطقه غرب آسیا است. مقام معظم رهبری روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار کارگزاران نظام، رژیم صهیونیستی را از دو جنبه شکست‌خورده دانستند و گفتند: «شکست اول آنها در روز ۱۵ مهر و طوفان الاقصی بود که رژیمِ مدعیِ تسلط اطلاعاتی و نظامی را متحمل شکست اطلاعاتی عظیم از یک گروه مقاومت با امکانات محدود کرد و این شکست و آبروریزی رژیم صهیونیستی هرگز ترمیم نشده و نخواهد شد.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شکست دوم صهیونیست‌ها را شکست در دستیابی به اهداف اعلام شده در حمله به غزه خواندند و با اشاره به برخورداری صهیونیست‌ها از حمایت همه‌جانبه نظامی-مالی و سیاسی آمریکایی‌ها از جمله وتوی قطعنامه‌ها و دروغ محض غیرالزام‌آور خواندن قطعنامه اخیر، افزودند: «با وجود همه این حمایت‌ها، صهیونیست‌ها حتی نتوانستند به یکی از اهداف اعلام شده خود دست پیدا کنند. آنها می‌خواستند مقاومت و به طور خاص، گروه حماس را نابود و زمین‌گیر کنند در حالی‌که امروز حماس و جهاد اسلامی و مجموعه مقاومت غزه با تحمل مشکلات، در حال ضربه زدن به رژیم غاصب هستند.»

نتیجه

روز جهانی قدس ابتکار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است. رژیم صهیونیستی هراس زیادی از روز جهانی قدس دارد زیرا آزادی‌خواهان در کشورهای مختلف جهان در این روز در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار می‌کنند. روز جهانی قدس ۱۴۰۳ در شرایطی فرا رسید که رژیم صهیونیستی از ۱۵ مهر گذشته تاکنون با حمایت همه‌جانبه آمریکا مرتکب نسل‌کشی در غزه شده است. انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و آمریکا به بالاترین سطح در جهان رسیده است. روز جهانی قدس امسال می‌تواند به یادماندنی‌تر از سال‌های قبل باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.