رئیس ستاد اقامه نماز گفت: سبک زندگی صحیحی که در قرآن بر آن تأکید شده براساس توحیدمداری و یک زندگی خدامحور همراه با امنیت و آرامش، به دور از دغدغه‌های دلهره‌آور بوده است.

سبک زندگی صحیح قرآنی، زندگی خدامحور است

به گزارش قدس خراسان، به مناسبت روز جهانی قدس محفل انس با قرآن بسیجیان جامعه پزشکی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد. 

در این محفل قرآنی که با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تلاوت‌های مجلسی توسط قاریان برجسته ملی و بین‌المللی، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه توسط حاضران در این محفل قرآنی و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل محکوم شد.

همچنین اجرای گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.

سبک زندگی صحیح قرآنی، زندگی خدامحور است 

رئیس ستاد اقامه نماز در این محفل اُنس با قرآن به تفسیر آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و گفت: سبک زندگی صحیحی که در قرآن بر آن تأکید شده براساس توحیدمداری و یک زندگی خدامحور همراه با امنیت و آرامش، به دور از دغدغه‌های دلهره‌آور بوده است.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی افزود: زندگی معمولی انسان‌ها همواره با فشارهایی همراه بوده که انسان خود مسبب آن است، همه انسان‌ها در هر موقعیتی که هستند خواهان آسایش و زندگی معمولی و بی‌دغدغه هستند، اما همراه شدن زندگی انسان‌ها با اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و دلخوری‌ها، انسان را از هدف زندگی دور کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: زندگی به نوبه خود مانند پازلی سخت و پیچیده است، اگر انسان بر این سختی و پیچیدگی بیافزاید دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: به‌طور معمول انسان در طول زندگی پیوسته به فردا یا اشتباه‌هایی که در گذشته انجام داده فکر کرده و سعی نمی‌کند در زمان حال زندگی کند و همین موضوع مقدمه بروز دغدغه‌ها و افسردگی‌ها در زندگی می‌شود.

قرائتی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «هنگامی‌که فتنه‌ها، همچون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید»، بیان کرد: این روایت رسول خدا(ص) انسان را رهنمون می‌کند تا که در هنگام مواجهه با فتنه‌ها و سختی‌ها به قرآن پناه برد.

مردم همواره در فتنه‌ها بیدار هستند و اجازه خودنمایی به دشمنان نمی‌دهند

استاد حوزه و دانشگاه و مدیر اندیشکده راهبردی سعدا نیز در این محفل قرآنی ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه بر ضرورت‌ حمایت تمامی ملت‌ها از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد و گفت: یکی از حمایت‌های تأثیرگذار حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس در تمامی کشورها بوده است، روز قدس در دنیا فراگیر شده و این حضور پرشور مردمی تنها در ایران دیده نمی‌شود. 

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی افزود: قرآن کریم به فرموده حضرت علی(ع) خیرخواهی است که هرگز خیانت نمی‌کند و برای زندگی انسان، اندیشه و سبک ویژه‌ای را مطرح کرده و نام آن را حیات‌ طیبه گذاشته تا به ‌واسطه آن به مقام قرب ربوبی و به مظهریت صفات الهی برسد.

وی ضمن اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور برخی از موضوعات را در این زمینه و دسیسه‌های دشمنان در این فتنه را برای جامعه پزشکی تبیین کرد و گفت: در فتنه‌ها مردم بیدار هستند و اجازه نمی‌دهند که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند و این مهم در فتنه‌های مختلف به عینه توسط امت ولایت‌مدارمان دیده شده است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا تأکید کرد: قرآن بهترین گفتار است، چون گفتار خدا بوده و از علم و قدرت بی‌نهایت او سرچشمه گرفته است، پس باید دید قرآن ‌کریم چه راه ‌حلی را برای برون رفت از سختی‌ها و رسیدن به سبک زندگی قرآنی بیان کرده و طبق همان راهکار عمل کنیم به آنچه که خیر و صلاحمان در آن است، دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.