پلیس آمریکا تحقیقات خود درباره آتش‌سوزی در دفتر کار سناتور برجسته این کشور را آغاز کرده و مدعی است که این حادثه احتمالا «آتش‌افروزی» بوده است.

حریق دردفتر کار برنی سندرز/ پلیس ماهیت حادثه را عامدانه اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام پلیس وقوع آتش‌ در دفتر کار برنی سندرز، سناتور آمریکایی احتمالا «آتش‌افروزی» بوده و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

آتش‌نشان‌ها روز جمعه پس از حضور در محل حادثه متوجه فعال شدن سیستم پاششی اطفاء حریق به دلیل آتش‌سوزی در لابی و حدفاصل آسانسور و درب ورودی شدند. این حادثه مصدومی برجا نگذاشت.

براساس اعلام اداره آتش‌نشانی، «حریق به در ورودی دفتر کار سندرز خسارت نسبی وارد کرده و لوله‌کشی طبقه سوم و طبقات زیرین دچار خسارت سنگین شده است. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فرد ناشناس با پاشیدن ماده‌ای قابل اشتعال و آتش زدن آن، ساختمان را ترک کرده است.

به گفته پلیس شهر برلینگتون در ایالت ورمونت، هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این حادثه بازداشت نشده اما ماهیت حریق «عامدانه» بوده است. سندرز در دهه ۱۹۸۰ شهردار برلینگتون بود و در ۱۹۸۷ به عضویت کنگره درآمد و از سال ۲۰۰۷ سناتور است. او در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نامزد حزب دموکرات بود و به ترتیب برابر هیلاری کلینتون و جو بایدن شکست خورد.

سندرز که از منتقدان رژیم صهیونیستی و کمک نظامی آمریکا به آن محسوب می‌شود، به‌تازگی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «ما نمی‌توانیم به نتانیاهو التماس کنیم که بمباران غیرنظامیان را پایان دهد و روز بعد هزاران بمب برای او ارسال کنیم.»

وی پیش‌تر در مطلب دیگری با اشاره به کمک‌های بلاعوض سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی و درخواست جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از کنگره برای تصویب یک کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری دیگر، تاکید کرده بود: «رویکرد سیاست چک سفید (برای اشغالگران قدس) باید پایان یابد.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.