۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 976379

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از افتتاح ۷۵۰ واحد مسکن در روستاهای این استان به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح۷۵۰ واحد مسکن روستایی در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، امیر برومند صبح یکشنبه در نشست با فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر فلسفه وجودی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را رسیدگی به مسکن محرومان جامعه عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) سال آینده ۵۶۰۰ واحد مسکن شامل ۴۱۰۰ واحد مسکن روستایی و ۱۵۰۰ واحد مسکن شهری افتتاح و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با اشاره به تعهد دولت مبنی بر تأمین یک میلیون مسکن در کشور، بیان کرد: علی‌رغم اینکه عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده بود، اما اکنون عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

وی، از پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله جهت احداث واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی و سپاه دارد از منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) مصالح رایگان و بلاعوض‌های خوبی پرداخت شده و در حال پرداخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر اساس سهمیه ۳ برابری امسال در زمینه مسکن روستایی، تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت سیزدهم مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را به ۱۰۰ درصد برسد و در برخی شهرستان‌ها جشن مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی را خواهیم گرفت.

برومند در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در زمینه مسکن محرومین نیز گفت: ۵۰۰ واحد مسکن محرومین از محل مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت در استان بوشهر احداث خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تعداد روستاهای دارای طرح هادی روستایی را ۳۹۷ روستا عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری در ۱۰۰ روستای این استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان بهسازی و طرح هادی اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.