در پی ورود سامانه بارشی به استان که تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، هواشناسی هشدارهای لازم را صادر کرد.

اعلام هشدار برای سیلابی شدن رودخانه های کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  آرش آریانژاد امروز یکشنبه ۱۹ فروزدین در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حادثه بسیار مهم است اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت جلوگیری از بروز حوادث است.

وی با بررسی فعالیت‌های سامانه بارشی و راهکارهای مناسب به منظور آمادگی با مخاطرات پیش رو افزود: با توجه به سرریز هفت سد در استان و بنابر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود توده پربارش، به کشاورزان، گردشگران و ذینفعان حوزه آب درخصوص بالا آمدن سطح آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داده می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، بیان کرد: نظر به پیش‌بینی‎‌های به عمل آمده، احتمال شدت بارش در اواخر هفته جاری که منتهی به عید سعید فطر نیز می شود، محتمل است و سطح آب در بیشتر رودخانه‌های استان خصوصاً پائین دست سدها، بالا می‌آید، لذا شهروندان باید احتیاط‌های لازم را در جهت آمادگی وقوع سیل به کار گیرند، تا شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم.

وی، ادامه داد: کلیه اعضای گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل، مدیران منابع آب شهرستان‌ها و سایر کارکنان مرتبط در طول هفته در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم را در جهت مواجه با خطرات احتمالی ناشی از سیل، اندیشیده‌اند.

آریانژاد، از جمله کاربردهای پدافند غیرعامل در بحث رودخانه‌ها و سواحل را جلوگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و برخورد قاطع با تصرفات عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.