۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 976747

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی استان آغاز شد.

خرید گندم در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحسین خلعتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به شرایط آب و هوایی، برداشت گندم از مزارع استان به ویژه در بخش‌های جنوبی (حوزه شهرستان دیر و کنگان) شروع و همزمان با شروع فصل برداشت، فعالیت مراکز خرید گندم تعاون روستایی به عنوان مباشر اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: مراکز خرید گندم تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل هشت مرکز (آبدان، سنا شنبه، کاکی، بوشکان، تنگ ارم، شبانکاره، مال قائد گناوه و عامری دیلم) هستند که به‌صورت مباشرتی گندم کشاورزان را جمع آوری می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر ادامه داد: محل استقرار و انتخاب مراکز شبکه تعاون روستایی به‌گونه‌ای است که کشاورزان با کمترین مسافت، تردد و هزینه بتوانند گندم خود را تحویل دهند.

وی افزود: سال قبل بیش از ۴۷ هزار تن گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی جمع آوری شد که با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری و خشکسالی حادث شده با کاهش سطح برداشت از اراضی دیم، میزان خرید کاهش خواهد داشت.

خلعتی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با همکاری ادارات تعاون روستایی شهرستان‌ها و شرکت‌های تحت پوشش ۱۸ هزار و ۷۱۹ هکتار از اراضی کشاورزان تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.