۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 976927

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه وارد استان می شود و تا بعدازظهر پنجشنبه در سطح منطقه فعال خواهد بود.

 قزوین بارانی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مریم بهروزی  اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت جوی استان برای امروز به نسبت پایدار خواهد بود اما از ظهر فردا /چهارشنبه/ به تدریج با نفوذ و استقرار سامانه بارشی، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش بادهای لحظه ای شدید با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به نفوذ و استقرار این سامانه بارشی، برای نخستین مرتبه در سال جاری هشدار به سطح نارنجی روز گذشته از سوی این اداره کل صادر شد.

بهروزی با اشاره به اینکه در طول مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی شاهد لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی ،آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح ناگهانی آب رودخانه ها خواهیم بود، تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم تا با توجه به تعطیلات پیش رو، از هرگونه تردد و اتراق کردن در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: توصیه می شود شهروندان و مسافران نسبت به رعایت و احتیاط کامل در رانندگی، اجتناب از صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهرها را به عمل بیاورند.

به گفته وی، برای روز جمعه جوی به نسبت پایدار را در سطح منطقه خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی پیش بینی کاهش دما نیز شده است.

بهروزی افزود: در شبانه روز گذشته کوهین با سه و آبیک با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت چهار تا ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.