‌تفاهم‌نامه همکاری مابین آموزش و پرورش، شرکت آب منطقه ای و جهاد دانشگاهی استان اردبیل با هدف اجرای طرح دانش‌آموزی «داناب» منعقد شد.

تفاهم‌نامه داناب بین ادارات سه‌گانه اردبیل منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی که به همین منظور ظهر سه شنبه در آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش در خصوص تبیین و اقناع‌سازی در راستای اشاعه فرهنگ درست مصرف آب اظهار کرد: به منظور افزایش آگاهی های عمومی در حفاظت بهتر از منابع آب و آموزش دانش آموزان در این زمینه تفاهم نامه همکاری با عنوان طرح ملی داناب میان شرکت آب منطقه ای و آموزش و پرورش منعقد می شود.

کلام‌الله صفری با بیان اینکه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در مدارس، آموزش شیوه مدیریت مصرف و فرهنگ درست استفاده از آب به نسل جدید جامعه است، خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف این تفاهم نامه، آموزش کلیه دانش آموزان در دوره متوسطه اول کلاس های هفتم، هشتم و نهم دبیرستان های استان اردبیل در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» به منظور حفاظت از منابع آب و تربیت نسلی آشنا با مسائل و چالش های بخش آب است.

وی افزود: افزود: آموزش‌های مورد نظر در قالب طرح داناب از طریق افزایش دانش و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در وهله اول و اعضای خانواده و معلمان آنان در مرحله بعد و همچنین ایجاد تغییرات مثبت در نگرش و رفتار آنان نسبت به موضوع آب صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای آب استان اردبیل نیز گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» برای دانش‌آموزان در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه مقاطع هفتم، هشتم و نهم برگزار می شود و با توجه به ظرفیت مناسب نوجوانان و جوانان انتظار می رود با امضای این تفاهم نامه ها زمینه مناسبی برای آموزش مفاهیمی همچون صرفه جویی، عدم اسراف و ... فراهم می شود.

علی حیدری ادامه داد: طرح ملی داناب جزو ۱۵ پروژه مصوب شورای عالی آب می باشد که امیدواریم با اجرای این طرح و با همکاری جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش فصل جدیدی در ایجاد فضای مناسب به منظور آگاهی سازی عمومی ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.