سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از بازگشایی جاده خلخال به پونل خبر داد.

راه مسدود شده از برف پونل به خلخال بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین با تلاش راهداران اداره راه وشهرسازی خلخال عملیات برفروبی و بازگشایی ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی این شهرستان از روزهای گذشته آغاز و با اضافه شدن اکیپ بازگشایی راه در حوزه استحفاظی گیلان هم اکنون این مسیر به طور کامل برفروبی بازگشایی و ایمن سازی شده و مسیر برای تردد خودروها آماده شده است.

عباس حقی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در جریان بازگشایی این مسیر افزود: در سال‌های گذشته بازگشایی این مسیر در حوزه گیلان نیز از سوی راهداری خلخال انجام می‌شد ولی پس از تعیین حدود اختیارات راهداری از سوی وزارت راه وشهرسازی، تنها اداره راه و شهرسازی رضوانشهر مجاز به برفروبی و بازگشایی ادامه مسیر مسدود شده از برف این جاده است.

وی اضافه کرد: با این حال امسال هم راهداران خلخال در عملیات بازگشایی مسیر در حوزه استحفاظی گیلان به همکاران گیلانی کمک کردند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه راه خلخال به پونل در هر ۲ حوزه استحفاظی خلخال و گیلان همه ساله با بارش نخستین برف پاییزی مسدود می‌شود، افزود: این مسیر ارتباطی در طول ماههای سرد سال با هدف جلوگیری از هر گونه وقوع حوادث احتمالی ناشی از بارش برف و سقوط بهمن و حفظ جان مسافران مسدود می‌شود.

وی با اشاره به ارتفاع چندین‌ متری برف در طول مسیر بازگشایی شده محور خلخال به پونل گفت: در گذشته بسیاری از مسائل ایمنی مورد نیاز از جمله احداث گالری، تونل و بهمن‌گیر در این مسیر اجرا نشده و باز نگه داشتن این مسیر کوهستانی و برف‌گیر در فصل زمستان تنها به خطر انداختن جان مسافران است.

حقی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های ایمنی یاد شده، باز نگهداری این جاده در طول ماه‌های سرد سال نیز امکانپذیر خواهد شد.

 از مسیر ۸۰ کیلومتری خلخال به پونل، ۱۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و ۶۲ نیز در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.