مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا در نواحی شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

تشدید بارش‌ها در نواحی شمال و شمال غرب کشور از فردا ۲۲ فروردین ماه

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فردا چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه شاهد گسترش و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال و غرب فارس، ارتفاعات سمنان و گلستان خواهیم بود، گفت: در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ وجود دارد و در ارتفاعات رشته‌کوه البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به‌صورت برف است.

به گفته وی  فعالیت سامانه پنجشنبه در نیمه شمالی کشور و روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق و شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی افزود: روز شنبه هفته آینده در شمال شرق، نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان، دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک در نقاط مستعد پیش‌بینی شده است.

ضیائیان  اظهار کرد: روزهای پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور روند دما به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد:  امشب در شمال شرق و شرق چهارشنبه در نیمه غربی کشور و روزهای پنجشنبه و جمعه در غالب مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود که در نقاط مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از امشب تا پایان هفته روز جمعه خبر  داد و گفت: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات رشته‌کوه البرز، کاهش نسبی دما در این مدت شاهد خواهیم بود.

وی افزود: لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، البرز، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، تهران، خوزستان، بوشهر، قم، فارس، اصفهان در گیر این سامانه بارشی خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.