با افزایش امکان اتصال هواپیماهای سه خط هوایی کشورمان در سال ۱۴۰۲ به پل های تلسکوپی یا دالانه هوایی (ایربریج)، رشد ۱۵ درصدی استفاده از این تجهیزات در مهرآباد رقم خورد.

تعداد هواپیماهای متصل به پل هوایی در مهرآباد افزایش پیدا می کند

به گزارش قدس آنلاین، "غلامرضا فراهانی" معاونت تسهیلات فرودگاهی فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعلام این خبر گفت: با توجه به تلاش برای حذف اتوبوس‌های فرودگاهی و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر نصب و استفاده از ایربریج ها در فرودگاه‌ها، جهت تسهیل در پذیرش مسافر در فرودگاه مهرآباد ۱۵ درصد افزایش در اتصال هواپیماها به پل‌های هوایی در سال ۱۴۰۲ شاهد بودیم.

وی بیان‌داشت: پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام وپذیرش به آنها متصل می‌شوند که حدود ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است.

فراهانی افزود: با برنامه ریزی ایجاد امکان اتصال هواپیماهای سه شرکت هواپیمایی چابهار، ایروان و آوا به ایربریج، پنج هواپیما دیگر به ایربریج در سال ۱۴۰۲ متصل شدند که در این زمینه نزدیک به ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و برای امسال نیز با تدابیر اندیشیده شده در این خصوص شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

به گفته وی، از جمله مزایای استفاده از پل‌های تلسکوپی نسبت به اتوبوس‌های فرودگاهی برای جابه‌جایی مسافران در محوطه ایرساید فرودگاهی می‌توان به تسهیل مسیر مسافران در سوارشدن به هواپیما به‌ویژه مسافرین توانخواه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و همچنین افزایش راحتی و سرعت در پذیرش مسافران اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.