مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: امسال بعد از پنج سال، جشن کوچ عشایر تهران همزمان با آغاز کوچ آنان از اواخر فروردین، در ورودی مناطق ییلاقی استان برگزار می شود.

برگزاری جشن کوچ عشایر تهران بعد از پنج سال وقفه اواخر فروردین ماه امسال

به گزارش قدس آنلاین، فرشید ذبیحی با بیان اینکه در پنج سال گذشته به دلایل مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا، جشن کوچ عشایر تهران برگزار نشده است افزود: با حمایت استانداری امسال مقرر شده که بعد از پنج سال، همزمان با آغاز کوچ بهاره عشایر تهران در اواخر فروردین، جشن‌ کوچ را در ورودی‌ مناطق ییلاقی استان برگزار کنیم.

مدیر امور عشایر استان تهران اظهارداشت: کوچ از مهم ترین شاخص های زندگی عشایر است چرا که عشایر با کوچ و جابجایی شناخته می شوند و در همین مسیر کوچ، فرهنگ و شیوه زیست خود را به نمایش می گذارند.

ذبیحی تصریح کرد: تلاش داریم در جشن کوچ عشایر تهران شهروندان را با زندگی عشایر که باوجود سادگی، از ظرفیت های تولیدی بالایی برخوردار هستند و در امنیت غدایی نقش آفرینی می کنند، بیشتر آشنا کنیم.

بنابراین گزارش، عشایر به معنای دشت‌های دوردست با سیاه‌ چادرهایی که عشایر در آن زندگی می‌کنند، نیست بلکه عشایر تقریبا در همه استان‌های کشور زندگی و ییلاق و قشلاق می‌کنند و یکی از این استان‌ها که کمتر تصور آن را می کنیم عشایر و کوچ داشته باشد، تهران است.

استان تهران از استان هایی است که جمعیت عشایری دارد و این عشایر در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت، ورامین، پیشوا، قرچک، دماوند، شمیرانات، تهران، پردیس، ری، شهریار، ملارد، اسلامشهر و رباط‌کریم پراکنده هستند و هر ساله از اواخر فروردین ماه کوچ بهاره خود از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی را آغاز می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.