معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۱۰ درصد از دانشجویان این دانشکده در مقطع تحصیلات تکمیلی (دستیار دندانپزشکی) غیر ایرانی و از کشورهای عراق و افغانستان هستند.

نزدیک به ۱۰ درصد دستیاران دانشکده دندانپزشکی مشهد غیر ایرانی هستند

تورج واعظی افزود: هم اینک ۱۰۰ دستیار تخصصی در ۱۰ رشته تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند و این دانشکده هر سال ۳۰  ورودی جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

وی رشته های تخصصی دانشکده دندانپزشکی مشهد را شامل «بیماری‌های دهان، فک و صورت، رادیولوژی دهان، فک و صورت، پاتولوژی دهان، فک و صورت، جراحی دهان، فک و صورت، پروتزهای دندانی، پریو، ارتودنسی، n۲، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی ترمیمی و phd سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی» عنوان کرد.

معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه صورت گرفته افزایش پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در این دانشکده پیش‌بینی شده است.

واعظی با اشاره به اخذ مجوز فلوشیپ (فوق تخصص ) در ۲ رشته‌ «فتوسرجری، ارتودنسی و ایمپلنت» در دانشکده دندانپزشکی مشهد افزود: نخستین ورودی‌های این رشته‌ها در مهر ماه امسال پذیرش می‌شوند، پیش از این فلوشیپ رشته‌های «بافت‌شناسی دهان، دندانپزشکی بیمارستانی و ارتودنسی شکاف کام و لب» در این دانشکده دایر بود.

وی راه‌اندازی بخش دیجیتال دندانپزشکی، افتتاح بخش اسکنر داخل دهانی، تجهیز بخش جراحی دهان، فک و صورت و تروما بیمارستان ولایت را از جمله اقدامات معاونت تخصصی و تحصیلات تکمیلی این دانشکده در سال گذشته برشمرد.

معاون تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده دندانپزشکی همراه با شرکت در اردوهای جهادی به «صرف لبخند» در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ حضور پررنگی داشتند، افزود: در این مدت ۶۰ دستیار دندانپزشکی (رزیدنت) و ۶۰ استاد در اورژانس دندانپزشکی، خدمات درمانی مورد نیاز بیماران حوزه دهان و دندان را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.